Diskuse k článku
TEST: Proti naftě za půlku. Nová Octavia na zemní plyn jezdí za korunu a 10 haléřů na kilometr
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
R. Markvart 3.8.2019 10:57Očistěte ty vstupní náklady od spotřebních daní z jedné strany a od různých úlev a dotací z druhé strany a pak teprve hodnoťte co je jak ekonomicky náročné a co je tedy výhodnější. |
![]() |
T. Brabec 2.8.2019 23:26Podle mě má tohle auto smysl u podnikových flotil, kde není problém postavit podnikovou plničku nebo mít plničku poblíž. Pro soukromé osoby moc smysl nevidím. Uvedu příklad: loni cesta na dovolenou s Octavií 1.6 D. ve čtyřech s plným kufrem průměr tam i zpět (necelých 2tis km) 4.7l/100. To při ceně 32,50 Kč/l vychází na 1,53 Kč/km s dojezdem 1000km a nemusím řešit plničky a zákazy parkování CNG. Takže ano, smysl to má, ale jak kde. |
![]() |
P. Horák 2.8.2019 16:42dame na to dan a je to drazsi nez nafta. |
![]() |
I. Veselý 2.8.2019 16:40Na venkově nebo menších městech asi dobré, ale já všude kde potřebuji parkovat v garážích vidím zákaz pro LPG i CNG. |
![]() |
R. Vacek 2.8.2019 16:25Vzhledem k tomu, že na CNG je skoro nulová spotřební daň, zatímco na naftu to je 11 Kč/litr, tak vlastně provoz na naftu je stejně drahý, jako provoz na CNG, akorát se z něj odvede víc peněz státu. |
![]() |
D. Krajíček 3.8.2019 9:21Přesně tak! Jinými slovy - jen kvůli daňové sazbě státu zavádíme odlišný typ automobilu a stavíme paralelní síť čerpacích stanic. Pak stačí, aby stát daňovou sazbu narovnal a můžeme obojí zahodit i s rukama. |