K dalšímu rozvoji má přispět nová pracovní skupina Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy. Informoval o tom národní cyklokoordinátor Jaroslav Martínek.
Tuzemský trend se začíná podobat vývoji v jiných evropských zemích. Podle Martínka se řidiči v Německu rozhodli omezit své cesty autem a jezdit co nejúsporněji. "Celých 28 procent z nich přitom vyměnilo automobil za jízdní kolo."
Holandsko se stalo cyklistickou zemí také po krizi
"Také není pravda, že Holandsko bylo cyklistickou zemí odjakživa, ve skutečnosti je tomu tak až od roku 1973. Po ropné a ekonomické krizi změnila země svoji politiku dopravy, výsledkem byl obrovský nárůst počtu cyklistů, v některých městech se uvádí až o 60 procent," řekl k tomu Martínek. Dodal, že přesné statistické údaje týkající se Česka zatím nemají k dispozici.
ČTĚTE TAKÉ: |
Rozvoj cyklistiky v péči pěti resortů
Rozvoj cyklistiky se dotýká pěti resortů - ministerstva dopravy, pro místní rozvoj, zdravotnictví, zemědělství a pro životní prostředí. I proto jsou zástupci těchto ministerstev členy vzniklé skupiny, která se zabývá přípravou Aktualizované Cyklostrategie, základního dokumentu, jenž ovlivní vývoj cyklistiky na další roky dopředu. Má nahradit dosud platný dokument z roku 2004. V současné době je podroben připomínkovacím řízením u ministerstev a dalších orgánů státní správy.
Také o Cyklostrategii se bude diskutovat začátkem října v rámci tradiční dvoudenní Bike Konference, která se uskuteční v rámci cyklistického veletrhu Bike Brno.