Diskuse k článku: Šimáně odkryl kořeny sporu: Rusové chtěli více letů do Česka. Když nepochodili, zakázali ČSA létat přes Sibiř

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 20
  • Poslední: 8.7. 2019 1:39
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Jonák 4.7.2019 14:51

Sorry, ale pokud to není technický problém tzn. není na letišti místo, tak se jedná o nekalý konkurenční boj, kdy státní orgán ( ministerstvo dopravy ČR) chrání a pomáhá zájmům soukromých firem ( Smartwings, ČSA) proti ostatním ( ruské aerolinky).

T. Kohout 3.7.2019 4:48

Když jdou ceny letenek dolů, z důvodu konkurence, tak je to snad dobré (pro zákazníky), ne?

L. Pru 2.7.2019 19:39

Ministerstvo dopravy hájí zájmy soukromé letecké společnosti na ukor zákazníka který by měl větší výběr a levnější letenky.

J. Jurax 3.7.2019 21:39

No jo, jenže ta společnost platí daně u nás. Když vydělá míň, míň zaplatí.

Mimoto vzdušný prostor nad republikou není nafukovací a kapacita je už téměř vyčerpaná.

S. Panza 7.7.2019 1:11

pak je nutné omezit přelety, za které se ČR neplatí a preferovat lety na naše letiště, jejichž cestující u nás utrácí

J. Jurax 7.7.2019 11:12

Ehm ... za přelet se vždy platí.

E. Novotny 2.7.2019 18:09

:-) Klasické rusácké chování, když mi bezvýhradně nevyhovíš začnu tě něčím vydírat.

Neměli bychom vízovou povinnost s ruskem upravit na max 30 lidí ročně? I to by bylo moc.

T. Beren 2.7.2019 17:43

Ruseni letu Aeroflotu je spravna odpoved, ale vyhostit zaroven par Rusu by tez bylo prinosem. Rus zkratka patri jen do Ruska, odkud ma omezene moznosti skodit, takze postupne vraceni vsech Rusu do Ruska by bylo pro zbytek sveta velkou ulevou.

R. Vašíček 2.7.2019 16:35

Mali by si podeliť počet liniek do toho ktorého mesta na základe toho, koľko km vedie nad českým územím, a koľko nad ruským.

S. Trolljegeren 2.7.2019 16:38

To je vážně velký nesmysl.

Aniž bych vás chtěl dehonestovat, musím říci, že toto je nápad z neznalosti problematiky.

J. Hofman 2.7.2019 16:10

A co brání prezidentu Zemanovi, aby zvedl červený telefon a zavolal Putinovi, že takhle už to dál nejde?

A aby mu pohrozil, že když to takhle půjde dál, že k němu letos nepřijede na dáču?

J. Kotala 2.7.2019 16:08

můžou přistávat v pardubicích.

J. Hofman 2.7.2019 16:11

Nebo v Karlových Varech.

P. Balcar 2.7.2019 23:23

Hradec a Budějice mají taky volno.

R. Smith 2.7.2019 15:11

ČSA a SmartWings se o zákazníky připravují sami. Kvalita služby na palubách Aeroflotu je nesrovnatelně lepší než u ČSA. Do Ruska létám několikrát za měsíc a pouze s Aeroflotem, a to i za cenu přestupu a delší cesty. Cesta, kterou si management ČSA a SmartWings zvolil je naprosto špatná z pohledu movitějších zákazníků. Nedivím se, že rusové mají větší poptávku na lety ČR-Rusko a chtějí přidávat lety. Navíc absolutně nevnímám ČSA jako nějaký národní poklad, který je třeba hájit - měli bychom primárně podporovat lepší služby pro naše lidi za srovnatelné ceny (které jak ČSA tak Aeroflot mají)

S. Trolljegeren 2.7.2019 15:13

Management CSA a Smartwings?

Myslíte tu rozdrobenou polovinu akcií, co nevlastní Korean? ;-D

P. Pruner 2.7.2019 14:54

Pokud to dobře chápu, tak se česká strana chová "socialisticky" a nechce si do regionu pustit další ruské přepravce, protože by vzrostla konkurence a ceny letenek pro lidi do Ruska by klesly. A takoví lidé kritizují Trumpa za jeho administrativní opatření, třeba celní....

M. Wla 2.7.2019 15:02

Chápeš to špatně - ochrana 'místních' producentů (lokálnícho trhu) patří mezi základní funkce státu...

;)

Trump, mimochodem, se občas chová jako 'haj*lík' - výhody hodlá získávat jednostranně, nikoli s poskytnutou reciprocitou - přesně, jako se nyní pokusili jednat rusáci.

A je fajn, že česká strana se nenechala zatlačit do kouta.

;)

S. Trolljegeren 2.7.2019 15:11

Ne, opravdu to nechápete správně.

V první řadě, kapacita PRG je již nyní na hraně a o okna 2000+ a -0700 rusové opravdu zájem nemají.

Za druhé, náš vzdyšný prostor, přesněji prostor pod českým ATC je nyní na 90% kapacity. Tam se toho již moc nevejde.

...

Základní podstatou sporu ale je způsob vyjednávání ruské strany. Vše je o obchodní politice a obchod se nedělá z pozice síly. Obzvláště pokud máte nějaký požadavek.

S. Panza 7.7.2019 1:09

Nějak jste opomněl , že by se měly preferovat lety s přistáním v ČR na úkor přeletů, ty nám nic nevynáší a jen zatěžují životní prostředí.

Nějak se tutlá, že začátkem sporu bylo přidání našeho dalšího letu přes Sibiř, za který chtěli Rusové zaplatit, tak jak platí ostatní společnosti