Sobota 16. ledna 2021svátek má Ctirad -4 °C sněhové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku

Rychlovlaky v Česku můžou pozvednout Brno, míní šéf mozek britského projektu

Mozek britského železničního superprojektu přijel do Prahy a Česko pochválil za to, že kvalita myšlení o vysokorychlostní železnici je v naší zemi velmi vysoká. Andrew McNaughton, šéfinženýr trasy High Speed Two mezi Londýnem a Birminghamem zároveň zdůrazňuje, že si Česko musí určit, co přesně potřebuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Balcar 8.1.2017 14:26

Ten plán stále nenabyl platnosti! Teprve platný územní plán je co k čemu! Pořizovatelem ani zpracovatelem nejsou pražáci!

J. Škodák 8.1.2017 12:43

Máte pravdu,ten plán je již dávno hotový a potom už vše závisí od priorit centrálně řízeného ministerstva dopravy a zde je ten zakopaný pes a ten se nazývá „pragocentrismus".

J. Dusitko 7.1.2017 23:58

Například souložit, ty moulo... :)

P. Balcar 7.1.2017 19:25

Doporučuji

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/vysokorychlostni-trat-praha-brno/

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/odhad_cestujicich_VRT_Brno_Praha_Kordis_2013.jpg

P. Balcar 7.1.2017 19:23

Naopak. Existuje studie pro spoje Praha<>Brno, která dokládá, že právě spoje >250km/h by byly velice žádané, protože by jim silniční doprava nebyla konkurencí.

P. Balcar 7.1.2017 19:20

Sorry, ale pragocentrismus nedělá územně plánovací dokumentaci Jihomoravského kraje. V té je zakopaný pes, proč čtyřproudovka končí u Pohořelic - pořizovatel zásad rozvoje nepostupoval v souladu se zákony ČR a tak soudy pokaždé zásady zrušily. Pořizovatelem zásad je kraj a ten se chová jako banda všehoschopných lobistů, ale ne podle zájmů kraje a voličů.

Obodbné je to s nádražím pro VRT - lokální politici si přihřívají svoje byznysové zájmy a kašlou na lidi. Takže nové brněnské nádraží je 15 let u ledu.

K. Jež 7.1.2017 13:25

Ten pán mluví k věci a logicky. V ČR nemá šanci.

J. Ptáček 7.1.2017 13:05

Automobilová doprava je nyní ve slepé uličce. Projeďte se někdy s EC tratí Brno-Praha tam i zpět, bez místenky budete celou cestu stát. Svět se mění. Ve vlaku můžete číst, pracovat na PC, jíst nebo spát. Co můžete v autě?

P. Dvořák 7.1.2017 12:36

Kolik miliard stála výstavba koridoru (rychlotrati?, na názvu nezáleží) z Prahy do do Českých Budějovic?

Prý došlo k nevídaném zkrácení doby jízdy o celé tři!!! minuty.

V. Grycz 7.1.2017 11:45

Stavte za svoje a ne státní.

M. Michal 7.1.2017 11:19

Ano, je tu dost lidí, kteří o rychlé železnici mluví a uvažují, jenže skutek utek.

V. Kusý 7.1.2017 10:55

Správně, dráty do sběru a před vlaky koně.

J. Sutor 7.1.2017 10:38

Výborně p.Šejnoha.1.Nás je jako obyvatel v Londýně.2.Nejdříve ekonomika.3.Projekt už dávno je,čtěte Praha-Brno za hodinu Respekt 49/2016-:60-90 min.,120-160 mld.!!!,2035-2040.4.Jen pro lidi z Prahy a Brna - ti z ostat.míst s přestupem atd.?

J. Škodák 7.1.2017 10:08

Neobnovením zemského uspořádání našeho státu byl záměr českých pragocentristů,aby mohli vše pohodlně ovládat z Prahy. To má však ekonomiké důsledky,které moravskou metropoli značně poškodily! Mnozí čeští politici by totiž neradi viděli hospodářské a kulturní posílení města Brna s Vídní. Proto také nebyla a není priorita dálniční a železniční spojení Brna s Vídní i když na rakouské straně je již vše až po hranice hotovo. Je ostuda,že si je toho vědom ten britský šéf projektu. Hlavní brzdou je však pragocentrismus!

J. Dusitko 7.1.2017 9:45

V Brně mají Žity Brno a ti to město pozvedávají do hvězdných výšin už dnes. Těm žádné rychlodráhy netřeba...

L. Max 7.1.2017 9:11

Ale ono uz se na tom tvrde pracuje; Expres Ovar > Praha, Moskva, Peking :)

Jo a jeste Zemanuv kanal!

L. Max 7.1.2017 9:08

Tak jiz je nejvyssi cas, aby ne vybranych tratitch vlaky jezdily 200-220 km/h! Ale rychlosti 300 a vyse je pro CR asi totalni blbost!

J. Šejnoha 7.1.2017 9:04

Vydělají na tom jen akcináři stavebních firem a spříznění politici.

J. Šejnoha 7.1.2017 9:03

Já bych řekl, že v Británii je venkov vylidněn mnohem více nž v ČR a počet obyvatel roste jen díky přílivu muslimů.

Pro občany ministátu, jako je ČR, nemá rychlotrať za bilion Kč žádný přínos. Pokud nepočítám pár tisíc lidí, kteří náhodou vlastní pozemky pod stavbou.

Nejvíce na stavbě vydělají akcionáři stavební firmy a politici. Zbylých 10 milionů občanů to zaplatía skoro nikdy to nevyužijí. A to jenom za superdrahou jízdenku.

A statisíce chudáků, kteří budou bydlet poblíž rychlotrati budou strádat hlukem. O masivní devastaci přírody raději nemluvím.

Komu přijde normání rychík pomalý ať letí letadlem.

Typická otázka pro všelidové referendum !!!

S. Ševeček 7.1.2017 8:18

1.kdo a proč U Nás bude tou rychlovkou jezdit?

2.s kým o tom hovorýl?

3.nová perspektiva pro zatichlý projekt nového nádraží v Brně?


TEST olejů: nejhorší je kokosový, zdravější je i sádlo

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Na smažení a fritování, do salátů, omáček i dresinků... Do velkého srovnání olejů a tuků jsme vybrali dvacet výrobků....

Život s Ester. Není úplně málo komplikovaná, přiznává trenér Bank

Trenér Tomáš Bank má velký podíl na lyžařských úspěších Ester Ledecké. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Je to už pět let, co od svého bratra Ondřeje přesedlal jako trenér k Ester Ledecké. Dovedl ji k olympijskému zlatu v...

Expremiér Sobotka se vrátil do pražských Stodůlek. Pořídil si byt v paneláku

Bohuslav Sobotka před svým bytem. (12. ledna 2021) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Expremiér Bohuslav Sobotka se v tichosti vrátil z Moravy, kam se uchýlil po odchodu z politiky, do Prahy. Jak zjistila...