Diskuse k článku: Šéf drah: Naše dluhy jsme nabízeli firmám, které spravují násobky českého HDP

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 10
  • Poslední: 31.5.2016 11:48
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Novotný 31.5.2016 11:48

Dluh drah je již na úrovni jejich příjmů / obratu. Z hlediska zisku jsou CD ztrátové a plně závisí na státu. Peníze od bank dostává, protože majetek CD je stále vyšší, než dluhy na případném defaultu by banky slušně vydělaly. Pokud by si půjčil stát a CD kapitalizoval, tak to vyjde levněji. Jestli mají CD 1,3 miliardy úrokových nákladů, tak by je to dostalo do černých čísel a přiblížilo k normálnímu fungování.

J. Venc 31.5.2016 11:26

Chlubit se "nabízením" vlastních dluhů jest tedy projevem dobrého manažera? U ČD asi ano, pozoruhodné :)

V. Grycz 31.5.2016 9:02

Ví, že stát ČD nenechá nikdy padnout. Tak zvesela vytlouká klín klínem. To ví i věřitelé, kteří zvesela půjčují.

J. Holič 31.5.2016 8:46

To vyberko samozřejmě pro Škodovku napsané je. Lépe řečeno, umožňuje udělat kšeft předem vybranému uchazeči. Například podmínka, ze má soutěžící nabídnout cenu pro dodávku 1-30 vlaku. Pokud by se fakt dělal jeden vlak, výhodu má ten, co prostě vyrobí něco, co už teď pro CD dodává (Skodovka), protoze cela snaha okolo optimalizace pro zakaznika, vyberka, a dalsich jednani by cenu te jedne soupravy vysroubovala astronomicky vysoko. Zároveň, i kdyby šlo o úplné nový vlak, výhodu ma ten, kdo ví, ze to jedinou soupravou nezkonci (Skodovka), tudíž může cenu podstrelit. Pokud by totéž udělal třeba Bombardier, další zakázku nedostane a po tom jednom vlaku mu zbude jen díra v rozpočtu.

T. Pansky 31.5.2016 8:25

Sef drah neustale mluvi o hodne cislech. Ale v celem clanku neni ani tecka o tom, jak chteji Ceske drahy vytvaret nejaky zisk, neni zde ani zminka o nejakem planu. Ale proc ne? Ceske drahy jsou statem vlastnene a kdyz na to prijde, danovi poplatnici to zaplati. Dale nam zde sef drah zatajuje, co prinese prodej lukrativnich pozemnku, ktere Ceske drahy vlastni. Zda se, ze Ceske drahy dopadnou stejne jako Ceske aerolinie - nic z nich nezustane a ucty zaplati danovi poplatnici.

M. Červeňák 31.5.2016 7:33

Když už je řeč o dluzích, už Bohoušek zaplatil Atnerovi těch 338 milionů...??

R. Gramblička 31.5.2016 8:36

To víte, že nééééé

Dluhy se přeci v ČSSD neplatí!

J. Hricišin 31.5.2016 7:09

Někdo má problém v řádech. 2 triliony dolarů ještě ani nikdy nevzniklo. Jsem rád že si ČD pujčovalo jen v milionech jinak by pán ředitel mohl domluvit nesmysl.

2 triliony dolarů = 2x 10E18 je 30 000 násobek celosvětového HDP.

2 trillions of dollars = 2 biliony dolarů = 2x10E12 by teoreticky mohla nejaká společnost spravovat.

A i když by čistě teoreticky existovala společnost spravující 2 triliony dolarů nebavila by se s českým drahami která si půjčila jen půl miliardy to jest jednu 4miliardtinu jejiho portfolia.

T. Sauer 31.5.2016 7:36

Šéf drah má hokej v číselných řádech resp. asi se mu to pomotalo cestou z angličtiny do češtiny ;-)

Honza Urbanec 31.5.2016 10:30

Tak zrovna u státních ČD mám pocit, že požadavky na číselné znalosti jejich šéfa jsou vcelku bezpředmětné a zbytečné...