15. února 2015 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Slováci kárají Jančuru za zpoždění. Včas jezdí jen 60 procent jeho vlaků

Radim Jančura, šéf RegioJetu. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Radim Jančura, šéf RegioJetu. | foto: MAFRA - Michal Šula

BRATISLAVA Radim Jančura je v současnosti jeden z nejsledovanějších podnikatelů na Slovensku. Jeho žluté vlaky od prosince jezdí mezi Košicemi a Bratislavou – za lepší ceny než státní dráhy a s vyšším komfortem, což budí různé druhy emocí. Nyní mají jeho rivalové bič: vlaky RegioJetu jezdí často pozdě.

Z tohoto srovnání vychází výrazně lépe státní dopravce Železniční společnost Slovensko. Jeho vlaky jezdí včas v 84 procentech, průměrné zpoždění bylo čtyři minuty.

Podle srovnání společnosti Železnice slovenské republiky je na tom český RegioJet o poznání hůře. Jeho zpoždění je v průměru jedenáctiminutové a načas je ve stanici pouhých 60 procent souprav. Informaci jako první přinesly Hospodárské noviny.

„Zpoždění našich vlaků bylo dané provozně-technickými a softwarovými problémy. Na jejich vzniku mělo svůj podíl nekvalitní trakční vedení na trati,“ tvrdila mluvčí RegioJetu Radka Šťávová.

Experti, které slovenský list oslovil, ale vidí důvody zpožďování i jinde.

Podle šéfredaktorky Železniční revue Desany Mertinkové je na vině také optimisticky sepsaný jízdní řád. Trať Praha – Bratislava totiž slibuje Jančurův dopravce stihnout o pět minut rychleji než státní dráhy.

Šéf Výzkumného ústavu dopravního Ľubomír Palčák míní, že RegioJet si kvůli prosincovému startu ještě nestihnul vybudovat dostatečné technologické zázemí.

mipMichal Pavec