Diskuse k článku: ‚Nebezpečnější než mobil u ucha.‘ Řidiči za volantem stále častěji používají sluchátka

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 23
  • Poslední: 1.5. 2019 11:08
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Šejnoha 1.5.2019 11:08

Z hlediska "rozptýlení" pozornosti řidiče je nejhorší hádka s manželkou nebo předkolapsový stav diabetika.

Na druhé příčce je rozvíjející se viroza, kterou si ještě řidič ani plně neuvědomuje.

Až za nimi je nevyspalost, jedno pivo desítka, telefonování a sluchátka.

Konkrétně v mém případě je ale největší "rozptýlení pozornosti" bezpečná ekonomická jízda protože usínám.

Největší nebezpečí zákon nepostihuje a ani nemůže zadokumentovat.

Téma k diskusi je to ale dobré.

J. Nový 23.4.2019 17:13

Neumím si představit, mít na hlavě sluchátka a odpojit si tak jeden za svých smyslů. Předpokládám, že zvuková znamení hasičů, záchranek, či policie slouží k tomu, aby řidič zpozorněl, uhnul, zastavil. Pokud se záměrně před těmito zvukovými zanmeními "zabarikáduje", mělo by to snad být trestné už nyní samo o sobě, ne? No já vím, repráky na plné pecky vám taky nic nezakazuje.

M. Krátký 23.4.2019 9:30

Anarchie je současnou módou i v oblasti řízení motorových vozidel - hovadinou denního svícení počínaje, dotykovými displeji ( s tisíci možnostmi jak se nevěnovat řízení ) to pokračuje a rozsvícení lampičky při natočení volantem - lehce zaměnitelné za pravou blinknu při nájezdu na kruhák to taky pokračuje, páka ruční brzdy na levou ruku - v posledku i páka žádná, přední blinkny uprostřed mezi hlavními světlomety atd, atd = anarchie, anarchie

P. Šraier 23.4.2019 9:45

Nevím, co je za anarchii na denním svícení. Auito se mi rozsvítí samo a oproti čučení v kolonách vliv na spotřebu nula. A pohybující se vozidlo v protisměru vidí i roztržitý chodec či řidič. Jezdil jsem tak ještě před uzákoněním. Ohledně de***ního umístění blinkrů souhlas, ale to není věc řidičů ... jiní by zase řvali, že EU furt něco nařizuje. ;-)

M. Krátký 23.4.2019 9:53

Rád vám to vysvětlím na této obvyklé situaci : vpravo u chodníku je zaparkovaný vzadu nerozsvícený autobus - já ho začnu objíždět a ten náhle hodí levou blinknu a napere to do vozovky - autobus veřejné dopravy má přednost ( taky kravina ) - hezký den i vám

J. Moravec 23.4.2019 10:21

Ja teda s rozpoznanim autobusu, ktery stoji na zastavce a muze vyjet nemam. Vzdy pocitam s takovym pripadem a jsem pripraven mu dat prednost. Navic mnoho autobusu ma zapnuty pravy blinkr. Mel byste se naucit predvidat jak se zachovaji cestujici, kteri muzou nahle prebehnout silnici zpoza kryti autobusu. To je zakladni pravidlo, ktere by mel ridic ovladat.

M. Krátký 23.4.2019 10:47

Určitě i vy máte pravdu - ale já mluvím o anarchii, která nás nutí "předvídat" i další body mého příspěvku. A vepředu má zablácená dvě stvětýlka - nebo dokonce řada "progresivních" řidičů jezdí na parkovačky. Jen doplnění - mám od roku 1963 celý, kompletně orazítkovaný ŘP a jeden milion km bez mnou zaviněné nehody - klid v duši pánové a anarchii zmar !!!

J. Moravec 23.4.2019 11:19

S tim 1 milionem km jste pro me zacatecnik. Mam 2 nezavinene male nehody.

Jinak si pamatuji dopravni predpisy v jizni Evrope pred 40-ti lety. Ve meste s verejnym osvetlenim se jezdilo po setmeni jen s parkovackama!

M. Krátký 23.4.2019 13:16

Tak PR s tím začátečníkem, před vánocemi jsem byl s mojí Octavií 1,9 Tdi v Istanbulu 3600 km tam a zpátky s průměrnou rychlostí 102 km/hod a spotřebou 7,1 l/100 km . Jezdím furt a rád ve dne v noci - vše soukromě - z toho 400.000 km po balkánských stezkách - osočujete mě v soukromých záležitostech - věcně argumentovat k mému tvrzení o anarchii se neodvažujete a moje zkušenosti s předpisy před 50ti lety jsou určitě vyšší - tečka CZ

J. Moravec 23.4.2019 8:20

Nejsmesnejsi narizeni je denni sviceni. Blbost nonplusultra je k nicemu, ale pitomci to obhajuji. Ale sluchatka a dalsi pitomosti, ktere pri rizeni rusi, obhajuji.

P. Holeček 23.4.2019 9:02

Neřekl bych. Jezdím denně a rozsvícené auto je prostě viditelnější a zároveň podvědomě vnímáte, že jede. Což u nerozsvíceného auta je problém, protože v určitých krátkých okamžicích, při rozhledu na křižovatkách, ve městě, nebo při krátkém pohledu do zpětného zrcátka může na okamžik vypadat, že je to auto stojící. Prostě vybočovat z davu se, v tomhle případě, nevyplácí.

A to ani nemluvím o těch kreténech nepoužívajících pravý blinkr, ti jsou každý den na pár facek...

J. Moravec 23.4.2019 9:10

Tmavy pohybujici objekt vnima kazdy zivocich jako nebezpeci. V Nemecku se svitit nemusi a jezdi se tam bezpecneji a ja to vnimam jako lepsi. Nekteri pitomci uz pozaduji aby ve dne svitily i zadni svetla. Pry ze jinak hrozi ze narazi zezadu do neosvetleneho auta. Slepy ridici by vsak nemeli ridit! V Cesku je zrejme mnoho slepych a seroslepych lidi.

K. Stržanovský 23.4.2019 9:53

V Německu se sice svítit nemusí, ale svítí 90 % všech aut. Proč asi?

J. Moravec 23.4.2019 9:55

Nevim kde jezdite, ale 90% to nikde neni. Jedinci, ale ne vetsina.

J. Nový 23.4.2019 17:06

Můžete mně vysvětlit, jak povinné svícení aut přispělo ke zvýšení viditelnosti motorkářů, cyklistů chodců, či povozů?

Ten, kdo za dne nevidí nebo vidí špatně nerozsvícené auto má jít okamžitě k očnímu lékaři.

I. Veselý 23.4.2019 10:42

Ono to denní svícení i vzadu vychází ze stejnéhopopudu jako to bylo u předního. Řidiči včas při šeru nerozsviceli a tak bylo nařízeno denní svícení. Potom byla auta vybavována denními světly pouze předními a problém s nesvítiči byl zpět - auta nejsou vidět za šera ze zadu. To není o slepých řidičích ale o řidičích líných včas rozsvítit.

Pokud by všichni rozsvěceli včas tak by nemuselo být denní svícení nikde.

J. Moravec 23.4.2019 11:26

Vite jake auto je v noci nejvic videt? Auto jedouci bez svetel. To vidi kazdy. Nerikam ze to je spravne, jen ukazuji, ze tmavy pohybujici predmet vzbuzuje nejvetsi pozornost. Mnohem vic mi vadi auta, ktera si vysvitila za slunicka zarovky a v noci jedou jako motorka s jednim svetlem. Parkovacka je vetsinou take v haji.

P. Šraier 23.4.2019 9:38

Nejsměšnější je, když trouba kritizuje něco, co jinde (třeba v Německu) mnozí dělají dobrovolně ... :-P

J. Moravec 23.4.2019 9:54

V Rakousku to narizeni zase zrusili. Nehodovost urcitych ucastniku provozu stoupla.

J. Nový 23.4.2019 17:11

No tak to jste to narovnal. Vaše logika je úsměvná a dělá trouby z těch, co kritizují to, co jiní dělají dobrovolně. Opíjí se alkoholem, kouří, přejídají se a válení na gauči. Pane Šraier, vy jste hlava!

V. Kotas 23.4.2019 6:57

Ony ty tolik propagované dotykové obrazovky ( ovládající téměř vše v autě ), mimo zorný úhel řidiče ( na přístrojové desce ), nejsou též žádným přínosem pro bezpečnou jízdu.

J. Kostelanský 23.4.2019 6:42

Mám dojem, že určití ľudia vôbec autá nešoférujú. Asi nemusia - veď majú osobných šoférov.

Keď sa vodič sústredí na reč iného človeka, tak spravidla zapína "automatického pilota". A je jedno, či sa rozpráva so spolujazdcom, počúva rádio, audioknihu či s niekým telefonuje. To, akým spôsobom sa vodičovi hlas či hlasy iných ľudí dostanú do uší, je nepodstatné.

Ono ale ten automatický pilot je bezpečnejší ako príliš veľké a kŕčovité sústredenie sa na jazdu. Ja si pri dlhších cestách zvyknem počúvať audioknihy, a často ani neviem, ako mi hodiny jazdy rýchlo ubehnú...

Samozrejme neplatí to vždy. Vhodné je to na diaľnici či bežných a známych cestách. Pri zložitejších dopravných situáciách je naopak lepšie všetko okolo seba vypnúť a sústrediť sa len na jazdu a svet okolo.

M. Mikulec 23.4.2019 6:01

Ministerstvo zase předvádí jen represe. Vyridte si tyhle nešvary v Praze a zbytku republiky dejte pokoj. Nebo si všímejte chodců a cyklistů, jsou také účastníky silničního provozu, pokud vím.