25. srpna 2017 10:55, aktualizováno  14:35 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Obří soutěž na mýto zná všechny hráče. Oficiálně potvrdili účast Maďaři i Němci

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Mýtná brána na dálnici. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mýtná brána na dálnici. | foto: Shutterstock

PRAHA Už jsou oficiálně známa jména všech čtyř účastníků jednoho z největších státních tendrů v Česku. Po čtvrtečním otevírání obálek zjistily Lidovky.cz jména tří konsorcií. O den později k nim přibylo čtvrté - německá společnost T-Systems a přibylo i oficiální potvrzení od maďarského kandidáta National Toll Payment Services.

Do hry o desetiletou smlouvu až za 29 miliard se přihlásil podle očekávání současný provozovatel českého mýta, firma Kapsch - ve spojení s operátorem O2 a bankou ČSOB. Dále pak slovenský SkyToll spolu s firmou CzechToll ze skupiny PPF

Informace serveru Lidovky.cz v pátek potvrdil také provozovatel mýta v Maďarsku National Toll Payment Services, který se přihlásil společně s českou firmou Eltodo a maďarskou telekomunikační firmou.

K TÉMATU:

„Společně s partnery z konsorcia - maďarskou společností i-Cell Mobilsoft Plc. a českým Eltodem jsme úspěšně podali dokumenty potřebné pro účast v tendru na elektronický platební systém mýta vyhlášený českým ministerstvem dopravy,“ sdělil pro Lidovky.cz Attila Attila, který má ve společnosti na starosti komunikaci.

Sdružené firmy podle něj věří v dobré hodnocení jejich přihlášky. „A doufáme, že část soutěže, v níž dochází k jednání s uchazeči, bude za účasti našeho maďarsko-českého konsorcia,“ dodal Attila.

Čtvrté jméno je z Německa, jde o společnost T-Systems International, která je součástí Deutsche Telekom. Informaci potvrdila mluvčí českého T-Mobilu Martina Kemrová. Německá společnost se do tendru přihlásila samostatně bez spolupráce s výše zmíněným českým operátorem ze stejné skupiny.

Resort dopravy nesmí jména účastníků zveřejnit, zapovídá mu to nová podoba zákona o veřejných zakázkách.

Tendr na provoz mýta od roku 2020 vypsalo ministerstvo dopravy v polovině června. Úřad očekává, že finální cena za deset let bude nižší než vypsaných 29 miliard. V současné době platí stát za roční provoz systému zhruba 1,5 miliardy korun ročně.

Zájemci o české mýto museli v rámci elektronické přihlášky předložit materiály, kterými prokáží dosavadní zkušenosti s mýtnými systémy. Následovat by měly rozhovory se zástupci uchazečských firem.

Lidé z ministerstva spolu s experty z poradenské firmy Deloitte pak vyberou pět nejvhodnějších uchazečů, mezi nimiž nakonec rozhodne. Na toto „síto“ mají měsíc. Formou výběrového řízení je málo používané jednací řízení s uveřejněním.

Tendr je vypsaný jako technologicky neutrální, utkat se v něm tedy můžou firmy, které nabízí mikrovlnné, satelitní či jiné řešení. Podmínkou je však kompatibilita se systémy v zemích EU, které se mají propojit v rámci takzvaného jednotného elektronického mýta.

mipMichal Pavec
  • 1Diskuse