Diskuse k článku: Stát podepíše smlouvu pro klíčovou část rychlodráhy na pražské letiště

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 9
  • Poslední: 30.11.2016 13:32
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Grycz 29.11.2016 16:51

Takových drah za 20 let postavila Čína desítky.

V. Novák 30.11.2016 12:08

Takhle krátkých rozhodně ne. Možná jako pionýrskou železnici někde v Parku kultury a oddechu...

29.11.2016 10:34

Rychlodráha. Neměla náhodou být už 10let v provozu !

V. Novák 29.11.2016 11:11

Žvaní se o ní už přes 20 let. A původně měla vést nejen na letiště do Ruzyně, ale na Kladno, čímž by se z Kladna stalo pražské předměstí.

Snad se podaří aspoň ten zkriplený úsek postavit - pokračovat se dá vždycky. Ten, kdo dostal nápad ukončit to na Veleslavíně, a tím obejít námitky Prahy 6, byl génius.

Z. Lapil 29.11.2016 14:16

Nepoznám, jestli toho génia myslíte vážně nebo ironicky, ale udělat jen "bezproblémovou" část je běžný postup. Kdyby se čekalo, až paní Havránková?) prodá pole, jezdíme z Poděbrad do Náchoda přes Chlumec, obchvat Plzně a dálnice skrz České středohoří je totéž v bledě modrém a kus Pražského okruhu od slánské k brněnské dálnici v bledě zeleném. Zaplaťpámbu za lepší tramvaj z letiště na metro.

Existuje i myšlenka postavit trať ze Smíchova někudy skrz Pražský semering (Jinonice, možná Jinočany; nepletu si názvy, jen netuším, kudy by trať měla vést) na letiště a spojit ho tak se "zbytkem republiky) regulérními vlaky.

V. Novák 30.11.2016 12:07

Když někdo rozetne uzel, který bránil 20 let výstavbě něčeho užitečného, označení za génia si zaslouží. Už proto, že to nikoho jiného za celou dobu nenapadlo.

Po té Buštěhradské snad budou taky jezdit regikérní vlaky - Ledovce E 471. Doufám...

Z. Lapil 30.11.2016 13:32

Spíš za odvážlivce než za génia, protože řešení "rozděl na víc úkolů" je naprosto standartní záležitost. Za odvážlivce proto, že takové řešení musí být posvěceno politicky, a už vidím, jak v novinách píšou, že řešení je neúplné a kterýže trumbera odsouhlasil takovou polovičatost. A za pár let, až se to postaví celé, budou padat trestní oznámení, že to mělo stát půlku a nikdo nevezme na vědomí, že se toho měla půlka stavět.

Technicky: myslím, že trať z Buben a Dejvic stejně skončí v tunelu, protože A/ Stromovka, B/ Rozšířit jednokolejku na dvě koleje znamená vykoupit/vyvlastnit docela dost nemovitostí čili problém.

Dále C/: už jsem viděl studii, kde vlakové nádraží Dejvice bylo ve stejné úrovni se stanicí metra (ta je dost hluboká a kdo chce trať v tunelu, musí POD Blanku, což sedí)

A za D/ Z Dejvic na Veleslavín je skoro 100m převýšení a asi 3,5km neboli slušná horská dráha. Dlouhatánský tunel z Buben někam za nádraží Ruzyně učiní sklon příznivějším. Problém: křížení s tunelem metra.

J. Horák 29.11.2016 11:12

Ano ... a v roce 2000 jsme měli taky ekonomicky dohnat Německo! :-))

Z. Lapil 29.11.2016 14:18

To si nepamatuju, ale znáte vývoj ekonomického plánování v ČSSR?

1. fáze: dohnat a předehnat kapitalismus

2. fáze: udržet krok

3. fáze: neztratit stopu

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Václav Klaus starší | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...