Úterý 14. července 2020svátek má Karolína 8 °C polojasno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Stát začal sčítat české vlajky u dálnic. Cesta ke ‚zkáze‘ billboardů začala

Billboard s českou vlajkou u dálnice D5 u Berouna. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Billboard s českou vlajkou u dálnice D5 u Berouna. | foto:  Dan Materna, MAFRA

PRAHA Ředitelství silnic a dálnic začalo v pátek připravovat soupis billboardů, které jejich majitelé neodstranili z ochranného dálničního pásma dálnic. Hotový má být do úterý. Vytvoření evidence poutačů, které měli jejich majitelé do dneška povinnost odstranit, je prvním krokem úřadů k jejich zbourání.

Ministerstvo dopravy už dříve avizovalo, že zařízení na své náklady úřady zlikvidují a peníze pak budou vymáhat po majitelích billboardů, případně pozemků, na kterých stojí.

„Zahájili jsme dnes podrobný monitoring všech reklamních zařízení, které se nacházejí v ochranném pásmu dálnic. Pátek věnujeme především dálnici D1 - ještě v ten den budeme mít perfektní detailní monitoring veškeré reklamy na D1 - a do úterního odpoledne do třetí hodiny budeme mít zmapovány, všechny dálnice, což je zhruba 1230 kilometrů,“ uvedl Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Odstranění billboardů z ochranného pásma dálnic a silnic první třídy vyžaduje novela zákona z roku 2012. Zatímco někteří provozovatelé billboardy začali odstraňovat, jiní jen reklamní sdělení nahradili státní vlajkou.

„Tím jsme jednostranně podle právního výkladu, který máme k dispozici, změnili charakter ploch, které již nadále nejsou reklamním zařízením tak, jak je definuje zákon,“ uvedl v tiskovém prohlášení Svaz provozovatelů venkovní reklamy.

Zatímco na dálnicích má povinnost odstraňovat nepovolené poutače státní ŘSD, na silnicích první třídy jde o věc krajů a jejich organizací. Celkem by mělo od komunikací postupně zmizet na tři tisíce reklamních poutačů ze zhruba 25 tisíc. Nařízení, které je motivováno zvýšením bezpečnosti silničního provozu, se ale netýká zastavěných území, kde je zároveň nejvíc reklamních ploch.

Reklamní zařízení podle zákona o pozemních komunikacích může zobrazovat nejen klasickou reklamu, tedy sdělení s cílem dosažení zisku, ale může šířit i nekomerční informace, třeba kulturní, politické nebo vzdělávací.

Na podzim může přijít katastrofa, varuje bývalý viceguvernér centrální banky

Pro Čechy je nebe nízko, píše ve své knize Mojmír Hampl. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Patří mezi nejtalentovanější a nejznámější ekonomy v Česku. V pouhých 32 letech se stal viceguvernérem České národní...

Velké srovnání cen zubařských zákroků. V regionech se liší i o tisíce

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Stomatologie je už léta oborem, v němž pacienti musí hodně platit. Pomalu se to ale mění. Akutní péče je díky větší...

Radit lidem, aby během pandemie seděli doma, byla chyba, říká Pavel Pafko

Přední chirurg a brzy osmdesátník Pavel Pafko má za sebou tři etapy... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Zdůrazňuje, že není žádný king, ani se nepovažuje za mimořádně talentovaného. Pavel Pafko prý jen pracoval víc než...

Trpí vaše dítě nadváhou? Bez odborné pomoci se nadbytečných kil jen tak nezbaví
Trpí vaše dítě nadváhou? Bez odborné pomoci se nadbytečných kil jen tak nezbaví

Obézních dětí přibývá. Přispívá k tomu současný životní styl, ve kterém chybí pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu. Tyto děti jsou pak náchylnější k různým nemocem a často trpí i jejich psychika.