Pondělí 20. ledna 2020svátek má Ilona -1 °C oblačno Předplatné LN

Diskuse k článku

Tragické léto. Na silnicích opět zemřelo více lidí, i kvůli uzavírkám, míní expert

Ani letošní prázdniny nepřinesly zlepšení nepříznivé bilance dopravní nehodovosti. Stejně jako v předchozích letech zahynulo na tuzemských silnicích v červenci a srpnu přes sto lidí, tento rok dokonce ještě více než loni. Slabou útěchou je, že mírně klesl celkový počet havárií a zranění, která nebyla smrtelná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Petr 30.9.2019 19:22

Je statisticky dokázáno, nakolik se stav silnic projevuje na nehodách. Dodržování předpisů často úplně znemožňuje včasné dojetí do cíle. Pokud někdo stráví cestou do práce a zpět dvě hodiny denně, je pro ně neúnosné strávit na silnici třeba 3,5 hodiny! Ano, bude třeba riskovat, aby nestávil drtivou většinu života v práci a dopravou na pracoviště!

V. Petr 30.9.2019 19:14

Skutečnou příčinou současné situace je NEPOVĚŠENÍ ZELENÝCH NA VĚTRNÍKY!

Právě jejich sabotáže výstavby a oprav dálnic stojí za současnou tristní situací. Dálnice ja PĚTKRÁT bezpečnější, než silnice 1 třídy...

S. Tomáš 29.9.2019 11:49

Jelo 5km za mnou audi a nepředjíždělo ani, když jsem v místech, kde jsou na silnici 10 cm propadliny a vlnovky, jel podle značky 50 km. Byl to mladý Rakušan.

F. Grimes 29.9.2019 10:54

Češi jezdí v automobilech 21 století na ulicich/dalnicich 19./20. století. I když vlastně na dálnice 20. století západních zemí nemáme. Jezdím 5 let pravidelně Brno-Praha a většina trasy je celou tuto dobu zúžená a na uzavřených plochách nikdo většinou nepracuje.

V civilizovaných zemích, kde dokonce tolerují alkohol u řidičů a jezdí se autama mnohem víc, je mnohem méně úmrtí na silnicích. V rozvojových zemích, jako např v Indii, kde si málokdo může dovolit auto, je úmrtí na silnicích mnohonásobně víc. Češi holt patří do té druhé skupiny.

V. Kusý 29.9.2019 10:07

V čem, prosím, spočívají snahy policistů a partnerů? V jejich neviditelnosti?

H. Kotaz 29.9.2019 9:11

Uzavírky ne, ale ouřednictvo, které je má na starost/pod palcem, když o uzavírce dozvíte na poslední možné odbočce/křižovatce před ní. O uzávěrkách na hlavních silnicích by měly být informace daleko před nimi, neškodilo by to ani v médiích - veřejnoprávních.

H. Kotaz 29.9.2019 9:03

Uzavírky za to nemohou. Jen nezodpovědnost mnohých řidičů, jejich přehnané sebevědomí, malá prevence z médií, neviditelnost policie u nebezpečných úseků, uzavírek a samozřejmě začátek je v autoškolách i u komisařů. Řidičák není nárokový.

M. Prokop 29.9.2019 8:55

Jezdit dle rozumu a jezdit podle předpisů jsou dvě různé věci (řidičák mám skoro půl století, najeto dost různými vozidly, i nepříliš brzdícími /konstrukčně, ne zanedbaná údržba/, bez zaviněné nehody).

M. Prokop 29.9.2019 8:52

" ... tím hatí snahy policistů i dalších partnerů, ..." vybrat co nejvíc peněz a buzerovat co nejvíc řidičů. :-P

M. Prokop 29.9.2019 8:51

"Dokument počítal s tím, že v letošním roce nezemře při haváriích více než 362 osob."

Experti to holt blbě naplánovali. A nejspíš i zapomněli instruovat policajty, aby neblbli s "akcemi", nebuzerovali náhodně (kamaráda zastavili proto, že se jim zdálo, že podezřele dodržuje všechna nařízení), ale byli tam, kde se nehody stávají a buzerovali ty, kdo předpisy (byť často blbé, nebo omezení blbě umístěné) překračují. Čímž nemám na mysli, mít radar těsně za označením obec, ještě v polích.

A spousta uzavírek, zhusta nekoordinovaných , taky hraje svou roli.

J. Macků 29.9.2019 8:46

V létě jsem najel něco přes dva tisíce km po Kanadě a potkal jsem 4 policisty, 3 prováděli nějako akci měření rychlosti a jeden byl jinde. Po Německu také občas policii potkáte, ale tolik, jako u nás to určitě není. Takže vzniká otázka, jestli to množství policistů u nás tedy pracuje vůbec efektivně, jestli jejich činnost není zaměřena nějakým chybným směrem. Nebo jestli jsou Češi úplně jiní, zcela mimořádně nediscilplinovaní lidé? Proč policie tak tvá na dodržování rychlostních limitů na dálnici, nakupuje za stovky milionů vozidla pro měření rychlosti, když u sousedů v Německu na většině dálnic rychlost omezená není a není do důvodem vyšší nehodovosti.. A nezajímá se o dodržování bezpečné vzdálenosti, na dálnicích i jinde se nedodržuje zcela běžně, řidiči jezdí příliš rychle za snížené viditelnosti, řidiči kamionů sledují místo provozu krvák na tabletu. Pak nedobrzdí, někoho přejedou. Zkuste si nechat někde 2 s odstup. Rázem jsou tam 2 auta.

J. Jonák 29.9.2019 8:01

Mate pravdu. Snazim se jezdit podle predpisu, dodrzovat rychlost a vetsina ostatnich soferu na me kouka jako na brzdu dopravy.

P. Čech 29.9.2019 7:56

A co zodpovědnost řidičů? Dodržování stanovené rychlosti, dodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly, nedání přednosti v jízdě, jízdy na červenou a pod? Toto žádné obchvaty a dálnice nezmění.

P. Čech 29.9.2019 7:53

Opět samé zbytečné novinářské kecy. Z celého článku stačilo napsat jen tohle :

„Ve většině případů je tak za vznikem dopravní nehody nezodpovědné chování účastníků silničního provozu, kteří tím hatí snahy policistů i dalších partnerů, kteří se aktivně snaží o zvýšení bezpečnosti na českých silnicích".

Tím je řečeno vše. Ostatní je jen zbytečné žvanění, pro novináře typické.

T. Fuk 29.9.2019 7:52

Dokud se nedostavi obchvaty a dálnice, těžko se to zlepší. Většina smrtaku se stane na pretizench, starých okreskách.


Premium

Proč vyhraje vodík. Vynálezce Tůma má o budoucnosti automobilů jasno

Popularizátor vědy, novinář a pedagog Jan Tůma vynalezl v 60. letech výukový... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Už před dvaceti lety se projel vodíkovým autem, kterým chtějí Japonci na letošní olympiádě v Tokiu propagovat...

Premium

Převratná metoda z IKEM: jak zhubnout přeprogramováním metabolismu

Marek Beneš z pražského Institutu klinické a experimentální medicíny (IKEM) je... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Lékař Marek Beneš je už třetím rokem vedoucím lékařem projektu, při kterém se pomocí laseru „oslepí“ nervové buňky...

Premium

Přivřela oči a doufala v polibek. Manžel ji místo toho shodil ze srázu

Přivřela oči a doufala v polibek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Ležela vedle něj a pravidelně oddychovala. Odtáhl se od ní, co mu jen postel dovolila, a otočil se zády. Musí to udělat...