29. ledna 2015 8:08 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Tramvaj pro Prahu v novém. Vrátí se plastové sedačky, čelo bude žluté

Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015. | foto: DPP

PRAHA V květnu vyrazí na pražské koleje tramvaj 15T v nové podobě. Soupravy ze Škody Transportation budou podle informací serveru Lidovky.cz barevně i technicky odlišné. Zároveň by měly lidem zpříjemnit cestování po hlavním městě. Budou mít pohodlnější sedačky a klimatizaci.

Novou vizáž nízkopodlažního stroje v posledních týdnech ladili šéfové dopravního podniku i plzeňské strojírny. Hodně si od ní slibují – možná i proto, že v posledních letech jim tento typ přinášel spíše starosti.

Hlavně v počátcích byla 15T s označením ForCity hodně poruchová, v zatáčkách hlučná a hlavně se stala předmětem dohadů o tom, jak bude Praha za celkem 250 vlaků platit. 

Pátý rok v Praze tuto tramvaj výrazně obohatí. Bude na ní více bílých pruhů, čelo vozu pak obsadí žlutooranžová barva. Ubudou plastové prvky. Změny budou patrné i uvnitř soupravy, které škodováci osadí zcela novými sedačkami. Ty původní byly dřevěné a podle mnohých cestujících nepohodlné.

Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015.
Tramvajové vozy 15T ForCity jsou v DPP provozovány s cestujícími od roku 2011....

Proto se v určité obměně vrátí plastová sedadla, která nejen Pražané znají z dodnes jezdících tramvají T3, v nichž se střídá šedé křesílko s červeným. Tato barevná kombinace zůstane. Hlavně však konstruktéři slibují větší pohodlí. Takto upravených vlaků dorazí do Prahy celkem 125, každý rok zhruba tři desítky.

„Jsem rád, že jsme dospěli k dohodě, jejímž výsledkem je i tento redesign. Nová podoba tramvaje ForCity reflektuje nejen připomínky zaměstnanců dopravního podniku, ale i samotných cestujících,“ šéf Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

ČTĚTE TAKÉ:

Pražané se po letech dočkají také klimatizace, kterou bude vybavený každý nový vůz. O ní se v posledních letech jen mluvilo. V nových tramvajích bude i k dispozici i bezdrátový internet wi-fi s moderní technologií LTE.

Konstruktéři slibují cestujícím i tišší prostředí. Pomoci má úprava mechanické brzdy, v níž přibude magnet. Ten by měl zafixovat brzdové destičky tak, aby nehlučely při přejezdech nerovností, jako jsou například kolejová křížení.

„Stojíme především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. První takto upravené vozy v pražském provozu představíme v průběhu letošního května,“ vzkázal šéf dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky

České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší
České ženy jsou na rodičovské nejdéle, návrat do práce mají nejtěžší

V Česku máme jednu z nejdelších rodičovských vůbec. Matky dvou dětí stráví doma průměrně 6–8 let, přestože by se mnohdy chtěly vrátit do práce dříve. Jaké jsou u nás rozdíly v rodičovské oproti ostatním evropským zemím?