Pondělí 25. ledna 2021svátek má Miloš 1 °C sněhové přeháňky Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Tramvaj pro Prahu v novém. Vrátí se plastové sedačky, čelo bude žluté

Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015. | foto: DPP

PRAHA V květnu vyrazí na pražské koleje tramvaj 15T v nové podobě. Soupravy ze Škody Transportation budou podle informací serveru Lidovky.cz barevně i technicky odlišné. Zároveň by měly lidem zpříjemnit cestování po hlavním městě. Budou mít pohodlnější sedačky a klimatizaci.

Novou vizáž nízkopodlažního stroje v posledních týdnech ladili šéfové dopravního podniku i plzeňské strojírny. Hodně si od ní slibují – možná i proto, že v posledních letech jim tento typ přinášel spíše starosti.

Hlavně v počátcích byla 15T s označením ForCity hodně poruchová, v zatáčkách hlučná a hlavně se stala předmětem dohadů o tom, jak bude Praha za celkem 250 vlaků platit. 

Pátý rok v Praze tuto tramvaj výrazně obohatí. Bude na ní více bílých pruhů, čelo vozu pak obsadí žlutooranžová barva. Ubudou plastové prvky. Změny budou patrné i uvnitř soupravy, které škodováci osadí zcela novými sedačkami. Ty původní byly dřevěné a podle mnohých cestujících nepohodlné.

Vizualizace vozu 15T ForCity modelové řady 2015.
Tramvajové vozy 15T ForCity jsou v DPP provozovány s cestujícími od roku 2011....

Proto se v určité obměně vrátí plastová sedadla, která nejen Pražané znají z dodnes jezdících tramvají T3, v nichž se střídá šedé křesílko s červeným. Tato barevná kombinace zůstane. Hlavně však konstruktéři slibují větší pohodlí. Takto upravených vlaků dorazí do Prahy celkem 125, každý rok zhruba tři desítky.

„Jsem rád, že jsme dospěli k dohodě, jejímž výsledkem je i tento redesign. Nová podoba tramvaje ForCity reflektuje nejen připomínky zaměstnanců dopravního podniku, ale i samotných cestujících,“ šéf Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

ČTĚTE TAKÉ:

Pražané se po letech dočkají také klimatizace, kterou bude vybavený každý nový vůz. O ní se v posledních letech jen mluvilo. V nových tramvajích bude i k dispozici i bezdrátový internet wi-fi s moderní technologií LTE.

Konstruktéři slibují cestujícím i tišší prostředí. Pomoci má úprava mechanické brzdy, v níž přibude magnet. Ten by měl zafixovat brzdové destičky tak, aby nehlučely při přejezdech nerovností, jako jsou například kolejová křížení.

„Stojíme především o neustálé vylepšování komfortu přepravy a služeb pro naše cestující. První takto upravené vozy v pražském provozu představíme v průběhu letošního května,“ vzkázal šéf dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky

TEST e-shopů potravin: Ráno objednáte, po obědě pečete. Nebo za tři dny

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Když před necelými třemi lety testovala MF DNES internetové prodejce potravin, nacházela se většina Čechů ve stadiu...

Zařiď to, nebo ti vypálím barák. Jak fungovala fotbalová chobotnice

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Pro Náčelníka, jak mu přezdívají, bylo přichystáno pravé šampaňské, propiska s gravírovaným jménem Berbr, manžetové...

Tečka za čínskou érou. Skupina Lobkowicz řeší zavírání dalších pivovarů

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Skupina Lobkowicz se zbavuje „těžkého nákladu“. V ohrožení jsou tři ze sedmi pivovarů. Kromě Uherského Brodu a Kláštera...