Společnost Uber začala v roce 2009 s alternativní taxislužbou, která měla za cíl konkurovat klasickým taxikářům. O pět let později představil sdílení vozů s názvem UberPool. Loni dokonce společnost začala nabízet v zahraničí jízdní kola a koloběžky. Na konci ledna Uber oznámil, že zkusí skrze svoji aplikaci prodávat také jízdenky na vlaky a autobusy, zatím pouze v Denveru.
Aplikace nově zákazníkům umožní porovnat, zda je výhodnější do cílového místa dojet taxíkem, autobusem či vlakem. Cestujícím se tak zobrazí dokonce možnosti, ze kterých Uber nemá profit a jsou pro ně tedy konkurenční. Na prodeji jízdenek na městskou hromadnou dopravu spolupracuje Uber s firmou Masabi, která je jedním z dvou největších prodejců lístků v Denveru.
„Setkáváme se s desítkami dopravci a stovkami řidičů po celém světě, abychom pochopili, jaké jsou jejich potřeby a jak může mít Uber pozitivní dopad na to, jak využívají veřejnou dopravu,“ řekl pro Business Insider David Reich, dopravní ředitel Uberu.
Uber končí v Barceloně, společně se službou Cabify. Nutí je k tomu přísnější pravidla |
Právě Denver je podle serveru Business Insider ideálním městem pro takový počin. V poslední době zde totiž mnoho významných firem investovalo do rozvoje autobusových a železničních tratí. Uber zatím nespecifikoval, kdy by se mohla tato novinka rozrůst i do dalších měst a zemí. Nicméně společnost uvedla, že je otevřena dalším jednání.