Pátek 21. února 2020svátek má Lenka 2 °C občasný déšť se sněhem Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Ucpané silnice, chybějící tramvaje. Podívejte se, kde Praha nejvíce kolabuje

Výřez z webu, který nabízí problémové mapy Prahy z hlediska automobilé či... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Výřez z webu, který nabízí problémové mapy Prahy z hlediska automobilé či... | foto: poladprahu.cz

PRAHA Praha si nechala vytvořit mapy dopravních problémů města. Zobrazují kritická místa z podhledu řidičů, hromadné dopravy i cyklistů. V mapách lze vyčíst například vytíženost silnic nebo chybějící tramvajové tratě. Na tvorbě se podíleli veřejné instituce i občané, kteří zaslali městu na 3000 připomínek.

Mapy město využije při uspořádání dopravy do budoucna. Prohlédnout si je můžete zde.

„Prahu trápí nadužívání automobilové dopravy. Řada jízd a tras se vykonává zbytečně a dala by se absolvovat jinak. Prioritou je pak také dostavba Pražského okruhu. My se snažíme podporovat všechny kroky státu, aby se podařilo okruh dostavět,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

ČTĚTE TAKÉ:

V automobilové dopravě mapy ukazují místa, kde se tvoří kolony. Zobrazena jsou i místa, která dopravu zpomalují a komplikují, takzvaná dopravní hrdla. „Kolony jsou orientovány především směrem do centra,“ řekl Jiří Zeman z Technické správy komunikací. Kromě dostavby vnějšího a vnitřního okruhu je dalším z řešení stavba záchytných parkovišť. Podle Dolínka je městské části často nechtějí a brání se jim. „Ta auta tam stejně ale projedou,“ řekl.

V případě MHD mapa ukazuje třeba to, kde veřejná doprava chybí. V minulosti byla v centru na některých místech zrušena řada tramvajových tratí. To se týká třeba propojení z Vinohradské ulice kolem muzea. „Analýza potvrdila, že vize z minulosti, že dostaneme cestující pod zem, se ukázala jako mylná. Chybí spoje, které byly zrušeny, ty je třeba doplnit,“ řekl Dolínek. Mapa zaznamenává také oblasti, kde jsou pouze autobusy.

Problémy chce město řešit doplněním tras i větším zapojením železnice. K některým stanicím by měly být například přesunuty tramvajové zastávky. Zlepšit je třeba také kapacitu příměstské železnice, přetíženy jsou spoje například na trase do Berouna.

Mapy řeší rovněž problematická místa na hranici Prahy a Středočeského kraje. Na některých místech jsou přeplněny komunikace, po kterých Středočeši do Prahy jezdí, například z Horoměřic do Prahy 6.

Analýza ukázala, že 60 procent lidí je schopno do centra dojet na kole do 30 minut. Důvodem, proč jich nejezdí víc, je terén. „Největší bariérou jsou ale obavy, že se jim buď něco stane, nebo jim ukradnou kolo. Z toho vyplývá, že chybí infrastruktura,“ řekl Jaroslav Mach z magistrátu. U železničních stanic proto mají vznikat místa, kde lze kolo nechat.

Dokumenty slouží Praze v rámci plánu udržitelné mobility, který řeší dopravu a její uspořádání do budoucna.

Premium

Postavili si malý domek. Přezdívají mu termoska na bydlení

Cestičky okolo domu vydláždili kameníci, u vchodu osadili dva kamenné stupně. Z... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Nic z moderního komfortu v něm nechybí, na druhou stranu ani centimetr nikde nepřebývá. Tomáš Staněk navrhl a postavil...

Premium

Dobrá káva jde uvařit i doma. Testovali jsme přístroje pro její výrobu

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Chutnou kávu si uvaříte i doma. Dražší špičkové přístroje uvaří voňavé espresso zmáčknutím knoflíku. Na filtrovanou...

Premium

Test střešních boxů: které jsou vhodné pro lyže a jakou mají nosnost

Střešní boxy | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Střešní boxy výrazně zvyšují převozní možnosti auta – nabízejí obvykle od 300 po více než 500 litrů dodatečného objemu...

Advantage Consulting, s.r.o.
ZKUŠENÝ SERVISNÍ TECHNIK KLIMATIZACÍ

Advantage Consulting, s.r.o.
Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 35 000 - 45 000 Kč