Diskuse k článku: Vnitro plánuje kamionům zakázat jízdu po celou neděli. Autodopravci to kritizují

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 25
  • Poslední: 14.4. 2019 16:12
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Hák 14.4.2019 16:12

Nejlepší by bylo omezení jízdy kamionů i busů sjednotit v celé EU, když to jde s AETR neměl by to být problém ani s tímto nařízením.To se ale z více důvodů nestane.

J. Pospíšil 13.4.2019 11:37

Proč se pro kamiony nevyužívá železnice ?

J. Tachovsky 12.4.2019 16:58

A to je pro kamionaky takovej problem v sobotu o pulnoci zastavit, zavolat si taxik, odjet do hotelu, v nedeli pokoukat po meste, kde nocuje, v pondeli rano si dat na hotelu snidani, taxikem odejet ke kamionu a pokracovat dal.

V. Kotas 13.4.2019 17:58

Když jim to zaplatíš, tak klidně.

I. Jemelka 12.4.2019 13:26

doufam ze si Vnitro uvedomuje ze se musi postavit odpocivadla kde vsechny kamiony budou v nedeli odpocivat !!!

V. Kotas 14.4.2019 6:19

U sjezdu na Ostrovačice, je odpočivadlo pro kamiony, jak se sluší na dnešní dobu - nejen jenom parkoviště hlídané / nevím na kolik kamionů, ale i ubytovna, občerstvení, čerpačka, rychloservis, ale soukromé.

P. Aron 12.4.2019 12:51

No logika mi říká, že když nebudou moci jezdit celou neděli o to více jich pojede v jiných dnech.

V. Kotas 12.4.2019 10:59

A v týdnu tedy zakázat jízdy vejleťakům. Chybí dálnice, obchvaty, okruhy měst, parkoviště pro kamióny, za celých 25let se v tom téměř nic neudělalo takže nejsnadnější je zakazovat ( kde co ). A k tomu absolventi autoškol v dnešním ( už déle trvajícím ) provedení.

J. Bilík 12.4.2019 9:07

V okolních státech jsou zákazy ještě striktnější, tak proč ne?

J. Bilík 12.4.2019 9:08

jo, a kdyby to chtěl někdo rozporovat, tak zdroj je tu: https://www.policie.cz/clanek/reditelstvi-sluzby-dopravni-policie-zpravodajstvi-zakaz-jizdy-kamionu-v-cr-a-sousednich-statech.aspx

Z. Lapil 12.4.2019 10:31

Nechci to rozporovat. Jen kladu otázku, nepožadujete-li, aby byla u nás následována cizí hloupost. To, že něco dělá soused, zdaleka nemusí znamenat, že dělá chytrou věc.

Mně třeba vlastní zkušenost napovídá, že páteční "prázdninová" dálnice je bez kamiónů nebezpečnější, než ta mimoprázdninová s kamióny. Prostě proto, že se jede výrazně rychleji. Počítám, že někde existuje statistika, která napoví, ale já ji neviděl.

T. Beren 12.4.2019 10:59

Prázdninové zákzy jsou z důvodu hustější osobní dopravy, takže ta vyšší rychlost je trochu sporná. Nedělní zákaz není vyloženě hloupost. Stejně na neděli většinou vychází týdenní odpočinek, ale problém chybějících parkovišť to neřeší. Nejlepší by bylo to sladit v celé EU, ale to by zase bylo řevu o bruselské diktatuře.

Z. Lapil 12.4.2019 11:24

Na D11 sporná není. Ve všední den vlevo kolem stovky, vpravo o něco rychleji. V pátek vpravo 120, vlevo o dost rychleji. Fakt je, že dní (taky jsem zažil), kdy vpravo jeli ti pomalí 140, mnoho není.

Není to spekulace, opravdu jezdím. Ale jak píšu - čárky si nedělám.

T. Beren 12.4.2019 11:33

Věřím, ža na D11 to máte vysledované. Já jsem si se slovem dálnice jaksi automaticky spojil jen hlavní tranzitní tahy, a to nejen v ČR, a tam se mi ta vyšší rychlost úplně nezdá. Ale taky si čárky nedělám.

Z. Lapil 12.4.2019 11:56

Vona i ta hradecká se umí přehustit, zvlášť od té doby, co je první úsek zadarmo (budiž počernickým přáno, těm tam bývalo hodně zle), ale fakt je, že většinou si rychlost volit lze. A já jsem většinou schopen volit i čas a v kritické době se tam nemotat.

T. Beren 12.4.2019 8:03

Nemine tyden, aby nekdo do kamionove dopravy nekopnul. Ta se statu hodi jako dojna krava, ale postavit urychlene chybejici parkoviste, to ne. Dalsi zakaz je jednodussi, rychlejsi, a hlavne to nebude nic stat. Naopak bude nadale mozne kasirovat spousty nestastniku, kteri volne stani nenasli.

K. Novák 12.4.2019 9:18

Škoda peněz na nějaká parkoviště. Stačí radikálně omezit kamiony ve prospěch železnice.

T. Beren 12.4.2019 10:10

Jo, to je známý "odborný argument". Málokdo z "odborníků" ví, že kapacita železnice je v podstatě vyčerpána. Ty kamiony nejezdí sem tam z dlouhé chvíle dopravců, ale protože je po nich poptávka, zkrátka to zboží chcete. Ale stačí radikálně omezit spotřebu a bude po kamionech. Půjdete příkladem? :-)

K. Novák 13.4.2019 8:53

Kapacita železnice zdaleka není vyčerpána. Jenom v několika úsecích v okolí velkých měst v ranní a večerní špičce.

J. Kotala 12.4.2019 8:00

Pro EV mafii peníze jsou na parkoviště kamiónu ne.

H. Ringo 12.4.2019 7:43

A nějak vyšuměl ten zákaz předjíždění :-( ŘSD začátkem roku zrušilo na D8 většinu značek zakazující v některých místech zákaz předjíždění náklaďáků a z relativně pohodové dálnice (mimo čas oprav a havárií) se stala rovněž džungle.

T. Beren 12.4.2019 8:06

Vysumnel, protoze plosny zakaz je hloupost. Problem predjizdeni lze uplne stejne resit promenlivym nebo pevnym znacenim bez potreby noveho zakona.

T. Beren 12.4.2019 8:15

Vysumel...

A. Lisovský 12.4.2019 7:11

A což takhle urychleně dostavět hustou síť dálnic...?

P. Vostrý 12.4.2019 7:44

A jak to souvisí s tématem?

Najdete na Lidovky.cz