Pátek 23. října 2020svátek má Teodor, Theodor 14 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Z vedení ČD zpět na Slovensko. Zkušený manažer se stal šéfem továrny na vlaky

Michal Vereš, šéf firmy ŽOS Vrútky a bývalý člen představenstva ČD pro oblast... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Michal Vereš, šéf firmy ŽOS Vrútky a bývalý člen představenstva ČD pro oblast... | foto: České dráhy

PRAHA Jen sedm měsíců trvala jeho mise na tuzemské dráze. Železniční manažer Michal Vereš krátce po konci angažmá v Českých drahách přijal výzvu na rodném Slovensku. LN řekl, že nastoupil do čela známé firmy na výrobu lokomotiv, příměstských vlaků či vagónů.

Vereš držel zajímavý primát. Letos v zimě se stal prvním cizincem, který zasedl v představenstvu drah, kde dostal na starosti oblast provozu. Pod palcem měl například modernizaci starších vozů nebo opravárenské dílny. Na konci září na svoji pozici z osobních důvodů rezignoval.

Zkušený manažer našel práci v oboru velmi brzy. Jeho nový zaměstnavatel patří mezi klíčové výrobce kolejové techniky na Slovensku a dodává ji mimo jiné tamnímu státnímu dopravci ZSSK.

„Zkušenosti z ČD využiju při nové výzvě v ŽOS Vrútky, kde jsem začal pracovat jako generální ředitel a člen představenstva. Firmu jsem roky vnímal z pohledu zákazníka (Vereš v minulosti měl na starosti úsek provozu také u slovenského státního dopravce ZSSK – pozn. red.) i člověka, který rád cestuje vlakem,“ řekl LN Vereš, který na železnici strávil celou profesní kariéru.

Vypracoval se z kabiny strojvůdce až na post člena představenstva zodpovědného za provoz slovenské státní železnice. V oboru pracuje od roku 1994. Možnost podílet se na vedení výrazně větších Českých drah vnímá i přes brzký konec velmi pozitivně.

Doba výzev pro ČD

„Chci poděkovat všem kvalitním lidem, s nimiž jsem se nejen v ČD setkal a mohl s nimi pracovat. Tato pracovní zkušenost mi dala hodně. Věřím, že jsem mimo jiné pomohl nastavit logickou strukturu řešení koncepčních problémů, které vzhledem k výrazné změně v objednávání regionální dopravy způsobují, že se ČD budou muset přizpůsobit,“ uvedl Vereš.

Kraje můžou nyní uzavírat například smlouvy s vybranými dopravci, a ČD tak mají větší konkurenci než dříve. Zároveň mají kraje – které regionální dopravu objednávají a platí – řadu dalších požadavků. Ať už se týkají kvality a vybavení vlaků nebo tarifů. Některé kraje od poloviny prosince zavedou vlastní ceníky.

I tyto výzvy musí představenstvo ČD řešit. Nyní má jen tři členy z pěti. Po nedávném výběrovém řízení řídí státního dopravce Václav Nebeský, který v minulosti působil v technologických firmách a naposledy jako náměstek na Ministerstvu pro místní rozvoj.

Z výběru jako další člen nejvyššího vedení vzešel také Michal Kraus, který až do letošního června 16 let vedl dopravní podnik v Plzni. Nastoupí však až v polovině měsíce.

Dalšími členy představenstva ČD jsou nyní Radek Dvořák, který má na starosti osobní dopravu a Patrik Horný, který na dráze spravuje finance.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky

Feťáci lásky stále hledají, ale nikdy nenajdou, říká párový terapeut Vojtko

Psycholog Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Lásku si často pleteme se zamilovaností, ale vztah je práce, která nikdy nekončí. „Tolerance není ten správný klíč ke...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...

Střeva můžou i za naše štěstí či obezitu, říká molekulární biolog Ryšávka

Molekulární biolog Petr Ryšávka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Za civilizační choroby (např. alergie), ale i za vážné nemoci může mimo jiné vybíjení bakterií ve střevní mikroflóře....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!