Pondělí 20. ledna 2020svátek má Ilona Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Z vedení ČD zpět na Slovensko. Zkušený manažer se stal šéfem továrny na vlaky

Michal Vereš, šéf firmy ŽOS Vrútky a bývalý člen představenstva ČD pro oblast... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Michal Vereš, šéf firmy ŽOS Vrútky a bývalý člen představenstva ČD pro oblast... | foto: České dráhy

PRAHA Jen sedm měsíců trvala jeho mise na tuzemské dráze. Železniční manažer Michal Vereš krátce po konci angažmá v Českých drahách přijal výzvu na rodném Slovensku. LN řekl, že nastoupil do čela známé firmy na výrobu lokomotiv, příměstských vlaků či vagónů.

Vereš držel zajímavý primát. Letos v zimě se stal prvním cizincem, který zasedl v představenstvu drah, kde dostal na starosti oblast provozu. Pod palcem měl například modernizaci starších vozů nebo opravárenské dílny. Na konci září na svoji pozici z osobních důvodů rezignoval.

Zkušený manažer našel práci v oboru velmi brzy. Jeho nový zaměstnavatel patří mezi klíčové výrobce kolejové techniky na Slovensku a dodává ji mimo jiné tamnímu státnímu dopravci ZSSK.

„Zkušenosti z ČD využiju při nové výzvě v ŽOS Vrútky, kde jsem začal pracovat jako generální ředitel a člen představenstva. Firmu jsem roky vnímal z pohledu zákazníka (Vereš v minulosti měl na starosti úsek provozu také u slovenského státního dopravce ZSSK – pozn. red.) i člověka, který rád cestuje vlakem,“ řekl LN Vereš, který na železnici strávil celou profesní kariéru.

Vypracoval se z kabiny strojvůdce až na post člena představenstva zodpovědného za provoz slovenské státní železnice. V oboru pracuje od roku 1994. Možnost podílet se na vedení výrazně větších Českých drah vnímá i přes brzký konec velmi pozitivně.

Doba výzev pro ČD

„Chci poděkovat všem kvalitním lidem, s nimiž jsem se nejen v ČD setkal a mohl s nimi pracovat. Tato pracovní zkušenost mi dala hodně. Věřím, že jsem mimo jiné pomohl nastavit logickou strukturu řešení koncepčních problémů, které vzhledem k výrazné změně v objednávání regionální dopravy způsobují, že se ČD budou muset přizpůsobit,“ uvedl Vereš.

Kraje můžou nyní uzavírat například smlouvy s vybranými dopravci, a ČD tak mají větší konkurenci než dříve. Zároveň mají kraje – které regionální dopravu objednávají a platí – řadu dalších požadavků. Ať už se týkají kvality a vybavení vlaků nebo tarifů. Některé kraje od poloviny prosince zavedou vlastní ceníky.

I tyto výzvy musí představenstvo ČD řešit. Nyní má jen tři členy z pěti. Po nedávném výběrovém řízení řídí státního dopravce Václav Nebeský, který v minulosti působil v technologických firmách a naposledy jako náměstek na Ministerstvu pro místní rozvoj.

Z výběru jako další člen nejvyššího vedení vzešel také Michal Kraus, který až do letošního června 16 let vedl dopravní podnik v Plzni. Nastoupí však až v polovině měsíce.

Dalšími členy představenstva ČD jsou nyní Radek Dvořák, který má na starosti osobní dopravu a Patrik Horný, který na dráze spravuje finance.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky
Premium

Pošťák, který vůbec nezvoní. U balíčků z Číny totiž nemusí

Pošta z Číny, ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Lidé si objednávají z čínských e-shopů zboží s bezplatnou dopravou a diví se, že nedostanou balíček do ruky. Pošta má...

Premium

Tři roky od věznění v garáži. Daniel dnes pracuje a stará se o miminko

Daniel Příhoda, jehož v roce 2016 věznil s jeho tehdejší přítelkyní Zdeněk... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Daniela před několika lety unesl vyšinutý Zdeněk Hryščenko. I s jeho kamarádkou Janou. Věznil je několik dní ve...

Premium

Pohádky na odpis: kterým hrozí zákazy a cenzura kvůli korektnosti

Jiří Korn v pohádce Honza málem králem (1977) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Zahrajme si na prognostiky. Magazín DNES se zamýšlí nad tím, které nejoblíbenější české vánoční pohádky začnou vadit a...