Ďuriš nyní skončil v představenstvu, které posléze na svém jednání odvolává generálního ředitele. Tím je zatím stále Ďuriš.
„Dozorčí rada dopravního podniku na svém dnešním jednání odvolala z představenstva společnosti předsedu představenstva Jaroslava Ďuriše a místopředsedkyni Magdalenu Češkovou. Zároveň doporučilo představenstvu, aby pana Ďuriše odvolalo z funkce generálního ředitele,“ řekl LN člen dozorčí rady Marek Doležal (TOP 09).
Pražský dopravní podnik se zbaví ‚věčné‘ reklamní smlouvy. Vyhazuje Rencar |
Podle informací LN za Ďurišovým pádem stojí dlouhodobá nespokojenost pražských politiků s jeho řízením dopravce. Podle primátorky Krnáčové je změna ve vedení podniku správnou volbou. „Já osobně mám výtky k řízení dopravního podniku dlouhodobě a místo toho, aby se ty problémy řešily, tak se spíše kumulovaly. Výběr nového investičního ředitele byl velmi pochybný a rozhodně se nedá mluvit o transparentnosti. Manažersky špatně zvládnuté je i řešení sporu se společností Rencar a nakonec je tu vůle do dopravního podniku znovu dosadit pana Šnábla, který je spjatý se strukturami, které v dopravním podniku vládly dříve,“ napsala LN Krnáčová.
Posledním hřebíčkem do Ďurišovy „rakve“ byla středeční informace LN o angažmá někdejšího Kalouskova arbitrážního experta Radka Šnábla. Ďuriš ho chtěl přivést, aby vyřešil spor mezi reklamními společnostmi a dopravním podnikem. To však kritizovala primátorka Adriana Krnáčová, která ke Šnáblovi neměla důvěru. Důvodem bylo, že Šnábla před dvěma lety kvůli poradenství v otázce tramvají od Škody Transportation prověřovala policie. Detektivové však později případ odložili.
Šéf auditu dopravního podniku má skončit kvůli schůzce s Rittigovým advokátem |
Novými členy představenstva se stali Martin Gillar z České pošty a technický ředitel Jan Šurovský. Podle informací LN z dozorčí rady by měl být pověřen řízením podniku Gillar do doby, než si podnik vybere nového šéfa ve výběrovém řízení.
Martin Gillar je podle zdrojů LN z vedení radnice nominantem hnutí ANO. Je ředitelem divize rozvoj a strategie v České poště a do roku 2015 působil v představenstvu ČD Telematika, kterou spoluvlastní České dráhy. Jan Šurovský již v představenstvu DPP krátce působil, a to od srpna do října 2012. V dopravním podniku začal pracovat v roce 1994 během studií stavební fakulty ČVUT, jako brigádník jezdil s tramvají. Po škole byl nejprve řidičem tramvaje, poté vedoucím vozovny Vokovice a v roce 2007 jej tehdejší ředitel podniku Martin Dvořák jmenoval vedoucím správy tramvajových kolejí. Technickým ředitelem je od podzimu 2011.
Ďuriš byl předsedou představenstva a jeho zástupkyní v orgánu firmy byla právě Češková, která byla v minulosti několik měsíců rovněž generální ředitelkou.
Šéf dopravního podniku přežil útok Krnáčové. Dozorčí rada Ďuriše podržela |
O výměně ředitele se mluvilo na podzim loňského roku. Primátorka Adriana Krnáčová tehdy obvinila Ďuriše z manažerských chyb. Ředitele se naopak zastal tehdejší náměstek primátorky Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ). Ďuriš se tehdy ve funkci udržel.
DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10.000 lidí. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.