Jak se řídí letadla ve vzduchu. Od ručního vysílání z paluby přes odpovídače po datové přenosy![]() |
Systém určí polohu ranveje pomocí infračervených kamer umístěných na přídi. ,,Kamery rozeznají ranvej už ve velké vzdálenosti od letiště. Systém následně dovede plně automaticky letadlo k přistání a dosedne přesně na střed přistávací dráhy,“ uvedl dle Techcrunch Thomas Wimmer z mnichovské univerzity.
Pro pokusy využil tým odborníků čtyřmístné letadlo typu Diamond DA42. To vybavili na míru vytvořeným automatickým řídícím systémem a počítačovým procesorem, souhrně označeným názvem C2Land. Ten poprvé vyzkoušeli v květnu.
Přestože systém ještě není možné distribuovat a testovat ve velkém, může znamenat zlom v bezpečnosti létaní. Doposud se totiž stroje, i v případě funkce autopilota, musí spoléhat na pozemní techniku vysílající radiové signály. Podle nich jsou piloti schopni bezpečně přistát i za velmi špatné viditelnosti. Letadla s technikou C2Land by však mohla přistávat i na malých letištích, která nejsou vybavena pozemním elektronickým přistávacím systémem nebo pokud by došlo k jeho poruše.