Náklady drah na modernizaci a leasing budou 678 milionů korun. České dráhy to dnes oznámily v tiskovém prohlášení.
CZ Loko a ILA uspěly ve výběrovém řízení, jako způsob financování si dráhy vybraly zpětný leasing. "To znamená, že dráhy prodají lokomotivy společnosti Impuls-Leasing-Austria a po jejich modernizaci je dostanou do finančního pronájmu po dobu deseti let s následným odkupem," uvedla ředitelka odboru investic Hana Dluhošová.
Do šrotu nebo na koleje?
|
Obnovené brejlovce budou tahat především rychlíky z Prahy přes Písek do Český Budějovic, objeví se také v okolí Brna nebo na tratích z Hradce Králové do Trutnova a Letohradu.
Dráhy obnovou lokomotiv s typickým tvarem kabiny kráčí po stopách některých dalších dopravců, které již své brejlovce nechaly zrekonstruovat. Využívá je například OKD Doprava nebo ČD Cargo. Některé lokomotivy skončily i u zahraničních dopravců, například v Itálii. Všechny rekonstrukce provedla společnost CZ Loko.
Brejlovce pocházejí z dílny ČKD Praha, které je vyrábělo především v 70. letech. Počet brejlovců na české železnici není znám, podle Klubu přátel Brejlovců jich však v uplynulých letech velká část skončila na šrotišti.