Spojení Mitsubishi Lancer má příchuť automobilových soutěží. Zatímco ale sportovní verze Lancer Evolution tvoří image, prodejní čísla mají na starosti běžné verze této modelové řady. Nová generace tohoto vozu se představila v roce 2007 jako klasicky střižený tříprostorový sedan, který se svým sportovním designem s opticky negativním zalomením přídě odkazuje na minulost své značky. Nabídku této modelové řady na podzim obohatí mezi evropskými zákazníky přece jen oblíbenější provedení hatchback s výklopnou zadní stěnou.
Lancer s karoserií sedan je sice svojí velikostí vůz nižší střední třídy, ovšem svým charakterem a vzezřením dokáže svému majiteli dodat pocit, že si koupil mnohem větší vůz. Lancer zkrátka působí mnohem emotivněji než většina jiných stejně velkých sedanů. Vzpomínám si, že podobný pocit jsem kdysi zažil při testování původní verze Alfy 156.
Dravec i uvnitř
Sportovní aura lanceru je cítit i uvnitř. Sedadla jsou umístěna poměrně nízko a jsou spíše tvrdší -což je dobře. Zní to trochu jako klišé, ale volant tohoto auta padne skvěle do ruky, což je dáno tím, že je ve srovnání s většinou jiných vozů i v oblasti vodorovných příček poměrně tenký. Přístrojová deska se vyznačuje jednoduchostí a přehledností. Vzhledem k velikosti potěší lancer také při pobytu na zadních sedadlech. Zadní sedáky jsou totiž dostatečně dlouhé, a tak cestování ve druhé řadě není nejmenším problémem. A když už jsme u popisování vnitřní velikosti, sluší se říci, že pro zavazadla má lancer připraveno spíše podprůměrných 400 litrů.
Mitsubishi Lancer 1,8 CVT |
|||
Koncepce:pětimístný tříprostorový sedan s motorem vpředu napříč a předním pohonem, rozměry 4570x1760x1490 mm, rozvor 2635 mm, provozní hmot. 1425 kg, zav. prostor 400 l Motor zážehový 4válec, 1798 cm3 Výkon 105 kW (143 k)/6000 min-1 Toč. moment 178 N.m/4250 min-1 Převodovka bezestupňová Zrychlení 0-100 km/h 11,2 s Největší rychlost 192 km/h Komb. spotřeba 7,9 l/100 km Cena 609 900 Kč Klady: působivý design, příznivá cena a výbava, příjemná převodovka, jisté jízdní vlastnosti Zápory: hluk od pneumatik, vysoká spotřeba paliva, méně |
|||
Sekvenční řazení
Jízdní vlastnosti
Co se týče jízdních vlastností nelze lanceru takřka nic vytknout. Automobil využívá globální podlahovou platformu, o kterou se dělí se sesterským SUV Outlander, ale také s produkty značek Chrysler, Jeep a Dodge. Její součástí je kromě jiného víceprvková zadní náprava. Nejzábavnější je lancer na vozovce s hladkým povrchem, kde se projeví značná trakce i ochota k zatáčení. Automobilu však chybí schopnost zapojit řidiče více do děje. Řízení totiž postrádá citlivost, což způsobuje, že nabízená trakce předních kol se hledá poměrně obtížně. To ale lancer hodnotím spíše z pohledu nadšeného řidiče, k čemuž tento automobil svádí svým designem a zvukem. Jak již bylo několikrát řečeno, jízda běžnými rychlostmi je s tímto vozem zábavná a plná emocí. Lancer ale přesto není tak sportovním vozem, jak vypadá. Ne zcela příjemnou vlastností pro běžné používání je poměrně značný hluk, který k cestujícím proniká od odvalujících se pneumatik. Naopak velkou předností Mitsubishi Lanceru je jeho cena kombinovaná s výbavou. Již základní provedení s manuální převodovkou a motorem 1,8 litru je totiž vybaveno nejen klimatizací či autorádiem, ale také bezpečnostními prvky, jako je třeba stabilizační systém nebo šestice airbagů.
KONKURENCE Mazda 3 má ve srovnání s lancerem spíše konzervativní design. Mazda je při jízdě tišší. Má o něco nižší základní prodejní cenu, ale výbavou naopak zaostává. Jízdní vlastnosti Mazdy 3 jsou zaměřené komfortněji, ovšem řízení má citlivější. Volkswagen Jetta působí bytelněji než lancer a je laděn komfortněji. Jetta vyniká velmi širokou nabídkou různých variant stejně jako velikostí zavazadlového prostoru. Volkswagen je cenově postaven mnohem výš než mitsubishi. Volvo S40 má překvapivě podobný, avšak méně agresivní design přední části než lancer. Volvo je laděné více na pohodlí, nicméně nemá srovnatelný motor kombinovaný s převodovkou nabízející automatické řazení. Volvo S40 je dražší. |