Boeing bude na výstavbě továrny spolupracovat s čínským výrobcem letadel COMAC. Závod bude stát ve východočínské provincii Čou-šan, bude to první továrna pro kompletování letadel 737 mimo USA. Letadla se tam budou vybavovat sedadly a dalším vnitřním zařízením. V souvislosti s tím vznikne zhruba dva tisíce nových míst.
Boeing smlouvu o výstavbě závodu podepsal ještě před prezidentskými volbami v USA, v nichž loni v listopadu zvítězil Donald Trump.
Na výstavbě továrny se ale firma dohodla už v září 2015. Továrna v Číně vznikne navzdory Trumpově požadavku, aby americké firmy vytvářely pracovní místa ve Spojených státech, nikoli v zahraničí.
Boeing se vydal stejnou cestou jako jeho evropský konkurent Airbus, který v Číně provozuje už dvě továrny. Oba největší výrobci letadel na světě očekávají, že tato země bude v příštích dvaceti letech potřebovat více než pět tisíc nových letadel.
Zbrusu nový model
Americká automobilka Ford Motor plánuje v Číně výrobu luxusních SUV značky Lincoln. Luxusní automobily Lincoln se nyní do Číny dovážejí a jejich odbyt na tamním trhu loni vzrostl o téměř 180 procent. Divize Lincoln oznámila, že hodlá výrobu luxusních SUV v Číně spustit do konce roku 2019.
Firma plánuje navrhnout zbrusu nový model, který by odpovídal požadavkům čínských zákazníků. K výrobě hodlá Ford využít současnou montážní továrnu, kterou provozuje spolu s čínskou společností Chongqing Changan Automobile, uvedla agentura Reuters.
Rusové zůstávají věrní své Ladě. Aut však kupují čím dál méně |
Čína v roce 2009 díky silnému růstu prodeje vystřídala Spojené státy na pozici největšího automobilového trhu světa. „Lokální produkce je klíčovým krokem v dalším rozvoji aktivit Lincolnu v Číně a doplní pokračující dovoz ze Severní Ameriky,“ uvedla čínská pobočka Lincolnu. Informace o předpokládaném rozsahu výroby neposkytla.
Značka Lincoln v Číně navzdory silnému růstu prodeje nadále výrazně zaostává za luxusními vozy Cadillac amerického konkurenta General Motors. Ten loni v lednu otevřel v Číně továrnu na výrobu vozů Cadillac. Závod s kapacitou 160 tisíc vozů ročně si vyžádal investici osm miliard jüanů (29,3 miliardy korun).