130 let
Elektroauto v zimě - ilustrační foto.

Elektroauto v zimě - ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Premium

Doporučujeme

Elektrovozům zima nesvědčí. Mráz snižuje kapacitu baterií skoro o polovinu, pomoci může chytrá výbava

Ekonomika
  •   19:30

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Zimní období je obecně pro provoz automobilů náročnější a u těch na elektřinu to svým způsobem platí dvojnásob. Nízké teploty zkracují dojezd, který již tak představuje pro řadu potenciálních zájemců určitou psychologickou bariéru. Existují však cesty, jak přece jenom dojezd elektromobilu v zimě přiblížit ideálním podmínkám. Někdy je ale potřeba nad nimi uvažovat už při koupi samotného vozu.

Baterie elektromobilu má určitý ideální rozsah pracovních teplot. Zatímco pro samotné auto platí, že nejlépe funguje v teplotách asi mezi 20 a 30 stupni Celsia (pak auto nemusí topit, ale ani příliš chladit klimatizací), u baterie je pracovní teplota ještě trochu vyšší, lišit se to však může vůz od vozu.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu Lidovky.cz, iDNES.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se
Autor: Luděk Vokáč
  • Vybrali jsme pro Vás