Diskuse k článku: ČEZ chce propustit zhruba 500 lidí na podpůrných pozicích. Plánuje ušetřit půl miliardy

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 12
  • Poslední: 20.3. 2019 8:33
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Hanus 19.3.2019 22:30

Jen aby to na jaderných a dalších elektrárnách pak nebylo jako dnes na železnici. Hamty hamty, ať mám víc než tamty!

J. Nováků 19.3.2019 18:09

Aby ne, když tak každý kdo umí číst a psát krade.

K. Jež 19.3.2019 15:52

Bych to hned vyřešil. Lidi nepropouštět. Stačí zdražit. Třeba přenos. ::))

F. Kusák 19.3.2019 15:41

Myslím, že se ČEZ nechová ke svým klientům nijak zvlášť dobře. Když jsem ho jako dlouholetý zákazník opouštěl, nenamáhal se mě ani zeptat na důvody. Jistě, jsem jen malý zákazníček, ale pokud to tak dělal se všemi, pak už to není jen tak na mávnutí rukou. Zajímalo by mě, kolik firma ztratila zákazníků v poslední době. Já bych v první řadě vyhodil šéfa marketingového oddělení. Jsem už alergický na slova, že akcionáři jsou nespokojeni, což by jako mělo znamenat, že zákazníci jsou firmou nadšeni.

K. Stržanovský 19.3.2019 15:38

Bodejť by nepropouštěli, když mají zisk jen deset a půl miliardy. To je firma před krachem.

L. Písařík 19.3.2019 15:23

Nedávno jsme jeli kolem Dukovanské jaderky, okolo stálo asi 500 aut. Žena se divila a prohlásila, že by ráda věděla, kolik lidí tam pracuje. Vzpomněl jsem na starý dobrý vtípek a pravil - možná dokonce polovina. Ale skutečně, taková jaderka je automatizována, moc lidí nepotřebuje. Nebo, že by vyráběli elektřinu pomocí tření liščích ocasů?

M. Bárta 19.3.2019 17:12

JE jsou samozřejmě automatizovány, podobně jako letadla, která řídí autopilot. Ale je třeba kvalifikovaně řešit spousta situací, které potřebují dohled a kvalifikovanou reakci operátorů na vnější podmínky. Dále je třeba obsluhovat i nejadernou část - parogenerátory, turbíny, chlazení, a spoustu jiných provozů.

Opravdu nevím, jak je to u nás, ale na základě zahraničních zkušeností se říká, že u každého bloku je zaměstnáno 500-700 lidí.

M. Bárta 19.3.2019 17:38

Z veřejných zdrojů:

Dukovany: 1200 zaměstnanců, Temelín: 1140 zaměstnanců. To jsou asi jen kmenoví zaměstnanci.

L. Písařík 19.3.2019 21:11

Pak to množství aut je správné, faktem je, že vesnice okolo si náramně polepšily a lidé taky, mají na třebíčský region nadprůměrnou mzdu, známí mé ženy dnes považují zaměstnání v JE za špičkové a ani jeden není proti jádru, na rozdíl od předchozí generace, kdy se JE stavěla. Když se stavěl Temelín, byli jsme v Rakousku a tam nám hned na hranicích nacpali balík protestů proti Temelínu, včetně inzerátu jednoho vykuka, co nabízel aparátek, který rozpozná elektřinu z jádra a tu vrátí zpět, tehdy asi za 600Sch. Doba se mění. Myslím, že pro nás skutečně není jiné cesty než atomová energie, rád bych viděl jadernou fúzi, ale toho se asi nedožiju.

M. Bárta 20.3.2019 8:16

Jsem rád, že nejste proti JE jako někteří naši zelení fanatici. Říkají, že elektřinu vyvážíme. Tu ale také dovážíme, protože je třeba elektrizační soustavu neustále regulovat. Je pravda, že celkově větší objem vyvážíme - zatím !! Ale poroste významně spotřeba el. na elektromobily, klimatizace apod. a uhelné elektrárny se budou zavírat.

Aparát, který by rozpoznal elektřinu z jádra, samozřejmě neexistuje. U nás je z jádra asi třetina vyrobené elektřiny.

Jako absolvent jaderné fakulty a dlouholetý pracovník v energetice (včetně nějakých výpočtů pro Temelín) mohu říci, že jediným možným dodavatelem pro dostavbu Dukovan (Temelína) je Rosatom (asi s reaktorem VVER-1200, generace III+). Jaderná část JE je naprosto spolehlivá, spolehlivé je i jad. palivo od ruského TVELu. Na stavbě ruských JE se dlouhodobě podílí a bude podílet i spousta našich firem doma i ve světě. Teoretickým dodavatelem je i Čína s reaktory Hualong One (budou se stavět i v Bradwellu v Essexu ve VB).

M. Bárta 20.3.2019 8:33

Rosatom řídí 42 projektů JE ve 12 zemích, včetně zemí EU (Finsko, Maďarsko).

K ostatním kandidátům na dostavbu Dukovan:

Zkrachovalý Westinghouse nabízí reaktory AP-1000. Ty ale dosud nefungují ani v USA !! Loni takové reaktory byly dokočeny v Číně, ale Čína sama už je považuje za zastaralé.

Fracouzské firmy Areva a EDF mají velké potíže technického a hlavně ekonomického rázu. Stavba jejich reaktorů EPR má obrovské zpoždění a ve Francii také ještě nefunguje ani jeden. Jediný EPR byl dokončen loni - také v Číně.

Jižní Koreu propaguje Drábová. Zpráva JK z r. 2012 k reaktorům: reaktorové nádoby mají mikrotrhliny a certifikáty některých částí byly zfalšovány. Reaktor APR-1400 budovaný ve Sjednocených arab. emirátech (SAE) nemá druhý kontejnment (nyní samozřejmý standard !!), v betonu byly zjištěny bubliny. Takže je otázkou, kdy dostanou poslední potřebnou licenci. Loni se SAE dohodly s Francouzi, že budou dohlížet na dostavbu, bezpečnost a provoz bloku.Ta nedůvěra Korejce zcela rozzuřila.

J. Moravec 19.3.2019 15:20

Kazdy zamestnanec stoji milion rocne. Urcite drou jako kone.

Najdete na Lidovky.cz