Diskuze
Enyaqem do Chorvatska: strasti dobíjecích stanic a hloupá nehoda. Stojí elektromobil opravdu za 1,5 milionu?
Děkujeme za pochopení.
P56a70v47e91l 36R30i85e61d24l
Možná by nebylo od věci se podívat, jak tyto cesty dávají opravdické elektromobily. Je toho plný YT. Sice chápu, že tato reportáž udělala petroheadům radost, ale jedna vlaštovka jaro nedělá.
A14l41o81i53s 88J61i52n25d87r58a
dost velký kontrast proti tomu článku na iDnesu.
Konečně bych řekl, že realistický......
J18a79n 62K88a58d46e71ř65á20b54e97k
"Se spalovacím autem nejedeme o mnoho jinak". Ano, načerpám do své obří nádrže (35 l) 15 litrů paliva a vyrazím mírnou rychlostí 80-90 km/hod do světa. Nesmím ovšem zapomenout zakoupit od výrobce auta kod pro odemčení nádrže. S několika aplikacemi a kartami jsem vybaven na tankování u benzínek. Při brzdění musím být ovšem opatrný, protože účinek brzd zavisí na náladě výrobce a naplnění nádrže paliva. U benzínky si pomocí aplikace zjistím, která hadice je ta správná a už mohu tankovat. Sice to trvá hodinu, ale zase mám jistotu, že svých 15 litrů jsem opět do nádrže dostal.
J42a46n 23K96a49d66e14ř50á89b51e10k
Jen mě mrzí, že můj Citroen C1 váží zbytečně málo (850 kg). Kdybych měl baterky jako srovnatelné ecitigo mohl bych sebou vézt ještě ekvivalent 10 pytlů cementu (zde pod zadním sedadlem) a to má obrovský vliv na stabilitu vozidla, zejména třeba v losím testu, kdy se ten vynález nedostal ani na hranici 70 km/hod.
M39a85r49e34k 36H45l26á59v18k60a
Z toho všichni dělají detektivku. Jsem s Enyaqem v Kalábrii a žádné drama s dojezdem se nekoná.
P67e84t81r 92K81r87a55f63č64i75k
když tam bydlíte, tak to je celkem rozumná reakce :) S tímhle jet do Calábrie musí být řízená sebevražda :) přeji skvělé zážitky
P25a70v94e68l 55R49e93i48s
Krom ticha v autě a parádního výkonu elektromotoru, o kterém si může spalovací motor nechat zdát, není vlastně nic, co by mě mělo na ně (elektroauta) nalákat.
Ta výše zmiňovaná cena elektřiny, není náhodou dotovaná? Jak dlouho to asi takhle bude?
Když si to sečtu, nehorázná cena auta + nedotovaná elektřina = nereálné auto pro běžného člověka...
V73i97k17t18o78r 32Š12e19d21i45v30ý
Cena auta je také dotovaná (křížově z prodeje normálních aut) a ceny surovin pro elektro půjdou se stoupající produkcí nahoru.
Pořizovací cena tedy poroste přinejmenším o desítky procent.
Elektřina bude dražší.
Spotřební daň z benzínu bude nutné nahradit obdobnou daní z elektřiny (nebo platbou za km).
J92i94ř88í 80Š78e37j24n55o84h25a
Autor opomněl skutečnost, že elektroauta s velkými bateriemi ( tedy ta co jsou vhodná na dlouhé cesty ) vinou své extrémní hmotnosti brzdí slabě vždy.
Závěr: Funguje to, ale je to komplikované. Kdo má málo starostí ať si to pořídí !
Já mám auto na PLG za třetinu peněz (výkon 121 Kw) a na dálnici mně omezuje jenom obava o ztrátu řidičáku - takže stále 149 km/h
Vychvalované výhody levného provozu elektroaut zmizí jakmile se tato trochu rozmnoží.
Bohužel velké zdražení elektřiny pak postihne nás všechny včetně fabrikantů a obchodníků. Takže VŠECHNO
Ekologii raděj nekomentuji, abych nebyl zablokován kvůli sprostotě !
J94a35n 86B33o93h24a24t54ý
Jestli se opravdu mění chování brzd v závislosti na nabití baterie, tak by tomu měly příslušné orgány okamžitě zakázat provoz, protože to je velmi nebezpečné. Ale něco takového by snad nikdo, kdo je při smyslech, nevymyslel.
V65i79k94t32o21r 43Š61e59d76i13v70ý
"Pokroková řešení" procházejí bez ohledu na nebezpečnost. Kdyby šlo o úroveň bezpečnosti, nikdy by nemohlo projít žádné ovládání přes dotykový displej místo mechanického ovládacího prvku.
J78a43n 28K43u82d21e35r88a
Jo a tohle vysvětlete třeba páru důchodců, IT světem nepolibenych. Tahle roztříštěnost poskytovatelů nabíječek a vzájemně nekompatibilních 'karet' či mobilních aplikacích je zatím tragédie. S odjezdem 50km to už chce nervy jak špagáty.
J70i83ř54í 29K28u60n20e84š
Všimněte si, které státy Evropy nejvíce protlačují elektromobilitu. Jsou to severské státy Dánsko, Británie a Norsko. Jestli to náhodou není tím, že ložiska ropy v Severním moři jsou vyčerpaná a každý rok tam klesá těžba o 10%. Těmto států tak hrozí, že se po letech hojnosti znovu stanou výraznými dovozci ropy...