Gastronomie táhne, rekordní růst čeká luxus. Do Česka vstupuje šestnáct značek

Autor:
  18:51aktualizováno  18:51
Na český trh v první polovině letošního roku vstoupily téměř dvě desítky nových značek. Nejvíce zastoupené jsou móda a gastronomie, převládají prémiové značky, často ze Spojených států. I druhá polovina roku slibuje další příliv velkých jmen, přičemž luxusní segment čeká bezprecedentní vlna růstu.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Cushman & Wakefield

Na český maloobchodní trh v prvním pololetí roku 2025 vstoupilo šestnáct nových značek. Šest z nich působí v oblasti módy, pět jsou z oboru gastronomie. Čtrnáct značek zamířilo do Prahy, jedna otevřela v Českých Budějovicích a jedna v Třebíči.

Tradičně silný segment gastronomických konceptů zůstává i letos velmi aktivní. Na český trh vstoupilo pět nových gastronomických značek. Lifestylový food bar dean&david otevřel svou první pobočku v pražském obchodním domě Máj. Další provozovny plánuje V Celnici a na Jiřího z Poděbrad.

Restaurace s mořskými plody Chernomorka pocházející z Ukrajiny zahájila provoz v pražské Ondříčkově ulici. Chorvatské bistro Koykan otevřelo v květnu rovněž v Máji a ještě letos plánuje druhou pražskou pobočku v obchodním centru na Černém Mostě, které v té době ponese nové jméno Westfield Černý Most.

Dalším přírůstkem je rakouská restaurace Seven North, která funguje v pražském hotelu Sir Prague. V pražské Vodičkově ulici pak nově funguje prodejna italských aperitivů Ciao Spritz.

„Gastronomie zůstává silným magnetem pro nové koncepty,“ říká Jan Kotrbáček, partner a vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor pro střední a východní Evropu společnosti Cushman & Wakefield. Praha podle něj přitahuje značky díky pestrému publiku, silnému turistickému ruchu a živé gastro scéně. „Food & Beverage segment je mimořádně dynamický a vysoce konkurenční. Nové značky sem vstupují s vědomím, že místní trh je multikulturní, mezinárodní a otevřený různorodým kulinářským zážitkům. I díky tomu patří Praha mezi nejzajímavější destinace pro rozvoj a expanzi gastronomických konceptů v Evropě,“ dodává.

Kosmetika je v kurzu

Silnou pozici si drží také módní segment. Svou první kamennou prodejnu v Česku otevřela slovenská barefoot značka obuvi BeLenka, která zvolila pražské obchodní centrum Arkády Pankrác.

Na pražské třídě 28. října otevřela svůj obchod americká značka kšiltovek New Era, na Senovážném náměstí pak zahájila provoz další americká značka Peak Design, specializující se na outdoorové doplňky.

Prémiovou řadu oblečení uvedla na trh značka s.Oliver, konkrétně pod brandem s.Oliver Black Label, a to v českobudějovickém nákupním centru IGY. V obchodním domě Ládví zase začala fungovat italská prodejna dětské módy Blukids.

Významný přírůstek zaznamenal také segment kosmetiky. Na český trh vstoupila americká značka Bath & Body Works, která otevřela prodejnu v pražském Westfield Chodov. Zastoupení zde nově našla také korejská kosmetika Ksisters, která původně vznikla na Slovensku.

Velkou událostí pro luxusní segment bylo červnové otevření prvního Fragrance and Beauty butiku značky Chanel. Ten se nachází v nově zrekonstruovaném barokním Paláci Savarin v pražské ulici Na Příkopě.

V pražském hotelu Fairmont Golden Prague v Pařížské ulici během léta otevřou své první prodejny značky Ermanno Scervino, Grenardi, Damiani a Pasquale Bruni. Ty doplní značky, které na českém trhu již působí - například MaxMara, La Table nebo galerie současného umění KodlContemporary, která se veřejnosti představí v září.

Novinkou na českém trhu bude i prodejna luxusních parfémů Nicolaï, která zahájí provoz v červenci v nedaleké Široké ulici. „Nikdy v historii jsme neviděli tolik plánovaných vstupů prémiových a luxusních značek a otevírání nových prodejen během jednoho roku. Klíčová je především Pařížská ulice a její přilehlé okolí, kde se profiluje nová luxusní osa. Vznikající clustery posilují atraktivitu lokality a zvyšují její mezinárodní reputaci,“ upozorňuje Kotrbáček.

Druhé pololetí přinese další velká jména

Druhá polovina roku 2025 přinese vstup několika dalších známých značek. Na český trh zamíří například oblíbená pekárna a kavárna Cinnamood, suši koncept Sushi Circle, švédská módní značka s kavárnou Arket ze skupiny H&M, nebo německá drogerie Müller.

Chybět nebudou ani polská šperkařská značka Savicki, rakouské fitness centrum Speedfit, americké fastfoody Wendy’s a dlouho očekávaný Five Guys, optika Kodano, italská kosmetická značka Kiko Milano, obchod se sneakers Worldbox ze skupiny CCC a kavárenská značka Reborn Coffee.

Zajímavostí bude otevření konceptu Piano Bar z Polska v pražském Paláci Savarin, který nabídne každý večer živou hudbu.

Přehled značek, jež v první polovině roku 2025 vstoupily do Česka
ZnačkaZemě původuSektor
Another worldUSAvolný čas
Bath & Body WorksUSAoblečení
Be LenkaSlovenskoobuv
BlukidsItálieoblečení
Canyon BikesNěmeckosport
CHANEL Fragrance and BeautyFranciekosmetické produkty
ChernomorkaUkrajinaF&B
Ciao SpritzItálieF&B
dean&davidNěmeckoF&B
KoykanChorvatskoF&B
KsistersSlovenskokosmetické produkty
New EraUSAdoplňky
Peak DesignUSAdoplňky
s. Oliver Black LabelNěmeckooblečení
Seven NorthRakouskoF&B
WoolworthNěmeckosmíšené zboží
Zdroj: Cushman&Wakefield
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.