• schránka
  • Přihlásit Můj účet
Facebook, ilustrační foto.

Facebook, ilustrační foto. | foto: REUTERS/Dado Ruvic

Facebook a Instagram umožní kontrolovat čas strávený na stránkách

Ekonomika
  •   13:33
New York - Sociální sítě Facebook a Instagram ve středu představily nový nástroj, který má uživatelům umožnit mít kontrolu nad časem, který na jejich stránkách stráví. Firmy tak podle svého sdělení reagují na nedávné psychologické a lékařské výzkumy a chtějí podpořit odpovědné používání mobilních zařízení a aplikací.

Nové funkce se nacházejí v nastavení obou aplikací. Nový ovládací panel uživatelům zobrazí průměrný čas strávený v aplikaci na určitém zařízení. Bude také možné zobrazit celkový čas v rámci dne a nastavit si časový limit a upozornění na jeho překročení. Bude také možné ztlumit upozornění na nové zprávy a aktivitu přátel. 

„Chceme, aby čas, který lidé stráví na Facebooku a instagramu, byl promyšlený, pozitivní a inspirativní,“ uvedly firmy ve společném prohlášení. „Doufáme, že tyto nástroje poskytnou lidem více kontroly nad časem, který stráví na našich platformách, a také podpoří rozhovory mezi rodiči a dospívajícími o internetových návycích, které jsou vhodné.“ Nový nástroj nemá být jen o tom, kolik času lidé na Facebooku a Instagramu stráví, ale také jak ho stráví. 

Akcie Facebooku zažily nejhorší den od svého vstupu na burzu před šesti lety

Facebook je největší sociální síť na světě, má 2,23 miliardy aktivních uživatelů měsíčně. V poslední době se však firma dostala pod palbu kritiky kvůli nedostatečné ochraně soukromí a kontrole zveřejňovaného obsahu. 

Minulý týden akcie firmy v reakci na výsledky hospodaření klesly za jeden den o 19 procent, a zažily tak nejhorší den od vstupu na burzu v roce 2012. Tržní hodnota firmy se snížila zhruba o 120 miliard dolarů (2,6 bilionu Kč), a Facebook se tak stal prvním podnikem v historii amerického akciového trhu, jehož tržní hodnota se během jediného dne propadla o více než 100 miliard dolarů. 

Facebook koupil firmu Instagram v roce 2012 za jednu miliardu dolarů. Z aplikace původně vytvořené pro sdílení fotografií se instagram rozrostl do služby, kterou lidé využívají pro sdílení krátkých videonahrávek a posílání vzkazů.

Autor: ČTK