náhledy
Asi nejpodivnější prototyp. Škoda 786 z roku 1991.
Autor: Facebook Škoda News
Typ Favorit Coupé 783 vyvinutý v roce 1987.
Autor: Facebook Škoda News
Model Bertone z roku 1985.
Autor: Facebook Škoda News
Dnes trochu bizarně působící model Sedan 782 z roku 1996.
Autor: Facebook Škoda News
Původní model Škody Favorit.
Autor: Facebook Škoda News
Premiéra na brněnském veletrhu se konala především z toho důvodu, že se vedení komunistické strany chtělo autem pochlubit doma coby konečně pořádným úspěchem československého průmyslu.
Autor: Facebook Škoda News
Světovou premiéru měla Škoda Favorit na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně.
Autor: Facebook Škoda News
To, že Favorit byl důvodem, proč se o českou automobilku Škoda začal zajímat koncern Volkswagen, je v podstatě veřejně známo.
Autor: Facebook Škoda News
Auto, které ve vývoji vzniklo za rekordní dobu dva a půl roku (tím je dodnes unikátem v oboru), v podstatě probudilo celý český autoprůmysl.
Autor: Facebook Škoda News
Pro tehdejší socialistický průmysl zcela revoluční Škoda Favorit byla představena 16. září roku 1987.
Autor: Facebook Škoda News
„Ústřední výbor komunistické strany už nutně potřeboval nějaký úspěch,“ vzpomíná Petr Hrdlička, který vývoj nového mladoboleslavského vozu vedl, na světovou premiéru Favoritu v Brně.
Autor: Facebook Škoda News
Škoda Favorit je auto, které zcela proměnilo český autoprůmysl a s ním i celé Česko.
Autor: Facebook Škoda News
V muzeu Škoda Auto dnes stojí třeba Favorit Fun, který vznikl jako jakési cvičení v Česaně v roce 1993 a byl vlastně předobrazem budoucí sériové Felicie Fun.
Autor: Facebook Škoda News
Škoda měla postavit i prototyp kabrioletu, ale ani ten se do výroby v automobilce nedočkal.
Autor: Facebook Škoda News
Konstruktéři v Mladé Boleslavi i jinde pokračovali ve snění a z Favorita vznikaly další různé odnože.
Autor: Facebook Škoda News
„Když chcete uživit dealera, musíte mu nabídnout alespoň tři typy aut,“ vysvětluje Petr Hrdlička.
Autor: Facebook Škoda News
Existovala užitková provedení Praktik a nakonec Forman Plus se zvýšenou nástavbou, takže počet karosářských verzí Favorita byl na někdejší poměry nečekaně bohatý.
Autor: Facebook Škoda News
Škoda Favorit se vyráběla ve třech základních karosářských variantách: krom hatchbaku Favorit to bylo kombi Forman a také vznikl pick-up.
Autor: Facebook Škoda News
Čím Favorit dovede i dnes udivovat je nabídka vnitřního prostoru a jízdní komfort.
Autor: Facebook Škoda News