1. srpna 2014 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Obnovení značky CzechoSlovakia? Jako vzkřísit Rakousko-Uhersko, míní Kalousek

Jeden z nejstarších traktorů Zetor.  | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jeden z nejstarších traktorů Zetor. | foto: Anna Vavríková Lidové noviny

PRAHA Bankéři chtějí obnovit značku "Made in CzechoSlovakia". Dohodu, která to umožňuje, podepsala v úterý Česká exportní banka, spolu se slovenskou Eximbankou. „Československo už neexistuje. Ve stejné logice můžeme uvažovat i obnovení značky Rakousko-Uhersko,“ zpochybňuje plány v anketě serveru Lidovky.cz exministr financí Miroslav Kalousek. Komunista Vojtěch Filip naopak snahu bankéřů vítá.

Český ministr zahraničí Lubomír Zaorálek.

Lubomír Zaorálek - ministr zahraničí  (ČSSD) Obnovení značky Czechoslovakia je spíš naše nostalgie... Slovensko dle mého s tím souhlasit nebude.

Miroslav Kalousek

Miroslav Kalousek - exministr financí (TOP 09)
Možná, že by to v některých zemích marketingový smysl mělo. Zásadní problém, proč bych proti tomu byl, je, že se uvádí spotřebitel v omyl. Označení "Made in" je informace spotřebiteli, z jaké země výrobek je. Československo už neexistuje. Ve stejné logice můžeme uvažovat i obnovení značky Rakousko-Uhersko. Spotřebitel by dostal klamavou informaci, a toho bychom se dopouštět neměli. 

Support for the Communists, now led by Vojtěch Filip, is rising but many people would like to see the party banned

Vojtěch Filip (KSČM)
Je to dobrý nápad, protože značka má stále dobrý ohlas a navíc pro vývozní investiční celky je to i praktické, když jsou v konsorciu jak české, tak slovenské podniky.

Okamura

Tomio Okamura (Úsvit)
Značka Czechoslovakia je bohužel ve světě, zvláště u starší generace, často stále známější a váženější než Czech Republic. Nás novodobý polistopadový režim dal světu sice nové slovo "tuneling", ale v porovnaní s tím, co světu dalo Československo - Zetor, Jawa, Tesla, Sigma... je to málo. Dvacetiletá "práce", mnohdy zločinná, našich pseudodemokratů, bohužel přehlušuje práci dobrých českých exportérů, kterých není málo. 

Značka Czechoslovakia znamená Československo a i to naši reformátoři zničili, tak jako tisíce fabrik nebo stovky historických a kulturních památek spojených s tímto jménem, a je otázkou, zda užívat toto jméno, mohlo by to být příliš velké klamáni zákazníků. Jsme bohužel již trochu jiná země a je třeba pracovat tak, aby i Czech Republic měla vážnost a úctu a byla populární. Tohle za nás "přejmenovaní" neudělá. 

Karel Schwarzenberg - exministr zahraničí (TOP 09)
Značka měla výbornou pověst. Byla by konkrétnější, než dnes někdy používané "Made in EU".

jzlJakub Zelenka

Najdete na Lidovky.cz