Pondělí 24. února 2020svátek má Matěj 6 °C oblačno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Apple je nejcennější světovou značkou

Obchod firmy Apple v New Yorku | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Obchod firmy Apple v New Yorku | foto: Reuters

LONDÝN Do čela nejcennějších firemních značek světa letos vystoupil výrobce počítačů a mobilních telefonů Apple, který tak ukončil čtyřletou dominanci internetové společnosti Google. Apple hodnotu své značky za poslední rok díky telefonům iPhone a tabletům iPad zvýšil o 84 procent na 153 miliard dolarů (2,6 bilionu korun). Uvedla to v pondělí společnost Millward Brown ve svém žebříčku stovky nejdražších značek BrandZ.

Apple se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Díky tomu jsou jeho produkty stále viditelnější v podnikovém prostředí, a Apple se tak může nyní chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.

"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více toSteve Jobs představuje iPad2 podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walshe agentuře Reuters. Hodnota značky Apple se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.

Z deseti nejcennějších značek patří plných devět americkým firmám. Šest jich patří do sektoru technologií a telekomunikací - druhý Google, třetí IBM, pátý Microsoft, sedmá AT&T a devátý China Mobile, jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo McDonald´s, Coca-Cola na šesté, Marlboro na sedmé a General Electric na desátá místo.

Čtěte také:

Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět Toyota, která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám,.

Celková hodnota stovky nejdražších značek se letos zvýšila o 17 procent na 2,4 bilionu dolarů. Millward Brown vychází ve svém ocenění značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.

,
Premium

Nejhorší jsou opilí pasažéři. Letět v Maxu bych se bála, říká blogující letuška

Letuška Magdaléna Škardová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Být letuškou či stewardem je snem mnoha dětí. Přesně takový dětský sen si splnila Magdaléna Škardová z Brna. Poté, co...

Premium

Opustil ji manžel, mentorka i její hlas. Bojovnice Radůza však tvoří dál

Radůza při koncertu v pražském divadle Dobeška (22. ledna 2019) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Významná česká písničkářka Radka Vranková se může pyšnit i jinými úspěchy. Je výbornou spisovatelkou a rovněž matkou....

Premium

Koho čeká láska a koho rozchod. Jaký bude rok 2020 ve vztazích?

S muži je to někdy náročné, ale díky nim je ten život o něco zajímavější. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Člověk je společenský tvor a je v životě spokojený podle toho, jak se mu daří ve vztazích s druhými lidmi. Potřebuje...

7 tipů, jak zatočit se stresem
7 tipů, jak zatočit se stresem

Doba se neustále zrychluje. Často se za celý den nestíháme ani zastavit. Přitom stačí změnit pár návyků a objevit díky nim krásu pomalejšího tempa, relaxaci a prožitek přítomného okamžiku.