VIDEO: Volkswagen stáhl rasisticky laděnou reklamu, ve které bílá ruka postrkuje muže tmavé pleti |
Automobilka v neděli prostřednictvím Twitteru představila lepší model RS4 Avant. „Ať vaše srdce bije rychleji – v každém ohledu,“ stojí jako propagační slogan. Ten je doplněn o fotografii, na které můžeme vidět malou holčičku opřenou o příď vozu s banánem v ruce, napsal server BBC.
Tvůrci chtěli apelovat na fakt, že auto má sloužit celé rodině. Veřejnost si to tak ve většině nevyložila a reklama se dostala pod palbu kritiky. Někteří tvrdí, že řidič by dítě neviděl a mohlo by tak dojít k neštěstí. Že póza holčičky je prostě nebezpečná.
Nebo další kritici se ohrazují tím, že banán má v dnešní kultuře sexuální podtext navíc ve spojitosti s autem. Někteří by tak prý mohli reklamu špatně pochopit.
Automobilka ihned v pondělí reagovala na kritiku na svém Twitteru, kde se omluvila. Vysvětlila, že jde o rodinné auto a chtěli na to promo fotografiemi, kde ukazují jednotlivé členy rodiny, poukázat. „Upřímně se omlouváme za necitlivý obsah a uděláme vše pro to, aby fotografii už nepoužili. Také se ihned pustíme do vyšetřování, jak byla kampaň vytvářena a zda kontrolní systémy neselhaly,“ píše oficiální twitterový účet Audi. Příspěvek s vysvětlením ze svého profilu společnost k 5. srpnu nesmazala.
Audi spadá pod společnost Volkswagen Group, která nejednou čelila kritice za nevhodnou reklamu. Například jedna z takových byla na jeden z nových modelů Golf, kde bílá ruka postrkuje po ulici muže tmavé pleti. Kritici ji označovali za rasistickou a společnost ji nechala stáhnout.