Úterý 28. ledna 2020svátek má Otýlie 6 °C dešťové přeháňky Předplatné LN

Diskuse k článku: Auta se 'šidičem' emisí nestáhneme. Nic jim není, říkají čeští prodejci

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 13
  • Poslední: 3.10.2015 7:09
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Kolman 1.10.2015 12:17

Nedá mi to, abych s nostalgií nevzpomněl na Trabanta, se kterým jsem před lety zamořoval kouřem a smradem ze spáleného oleje okolní krajinu. Jak by asi Trabant uspěl při měření exhalací v síti dnešních ekologických předpisů?

F. Lesniak 30.9.2015 10:33

Osobně neznám nikoho, kdo by věděl, kolik emisí vyprodukuje jeho auto a jaké jsou limity. To opravdu téměř nikoho nezajímá.  Zajímá je ale spotřeba. Takže klid. Je to jen bouře ve sklenici vody. Mimochodem, stačí se podívat na dýmající komíny.

V. Kolman 30.9.2015 10:26

Trochu odbočím. Emise nemá možnost běžný občan zjistit, ale spotřebu ano.

        Vhodným námětem pro časopis D-test by bylo testování spotřeby nově uváděných automobilů. Automobilky dělají ze svých zákazníků blby tím, že uvádějí u svých výrobků nereálně nízkou spotřebu. Solidní výrobce by měl uvádět spotřebu paliva, jakou dosahuje většina řidičů za běžného provozu. Třeba spotřeba na trase Praha-Štěchovice-Praha za slunečného počasí. Nechat ujet 10 řidičů, jednou klidným tempem, potom "sportovně", spočítat průměry a ty potom uvádět v "techničáku". Bylo  by to k zákazníkům férovější, nežli nereálné hodnoty, které jsou udávány doposud.

Hit 30.9.2015 11:38

1) http://www.autorevue.cz/skutecna-spotreba-vs-udavana-cim-vetsi-motor-tim-lepsi

2) http://spotrebitele.dtest.cz/clanek-4473/udavana-spotreba-neodpovida-ani-u-automobilu-stredni-tridy

V. Kolman 30.9.2015 13:22

Díky Hite za odkaz - zajímavé počtení.

P. Pruner 30.9.2015 9:37

Ten bohorovný přístup se mi nelíbí. Čeští prodejci by měli přestat lhát zákazníkům a deklarovat reálnou spotřebu aut dieselových i benzinových. Je absurdní když stejný model nového auta má v USA deklarovanou nezanedbatelně vyšší spotřebu než v ČR.

J. Urban 30.9.2015 9:33

No bodeť. Akorát by tendle zyebanej stát měl všem vrátit ekologické daně z prodeje starších "neekologických" vozidel.

I. Veselý 30.9.2015 9:32

Nějak té aféře nerozumím. 

V některém z článků k tomu jsem četl jak měření probíhá a pochopil jsem, že má striktní pravidla. Takže pokud je při měření pouze simulován provoz někde v laboratoři a díky přidanému softwaru auto limitům vyhoví je chyba na straně tvůrců metodiky měření a ne na straně výrobce. Ten se jenom přizpůsobil a upravil auta tak, aby laboratorním testům vyhověla.

Pokud předpis obsahuje zmínku o emisích v reálném provozu má současná aféra nějakou podstatu.

Já bych se při soudech v této záležitosti zaměřil na formulaci normy o emisích a až by bylo nezpochybnitelné, že předepisuje limity i pro provoz tak bych pokračoval v odsuzování VW. Totiž, pokud autoři normu vytvořili, byť ve snaze o čistší životní prostředí, špatně není to teď problém výrobců.

J. Kvapil 3.10.2015 7:00

No opravdu tomu nerozumite. Ty auta musi v beznem provozu splnovat urcite limity. Ty limity prekracuji 20 az 40 krat !!! Vladni agentura EPA na to nemohla prijit protoze kdyz to auto testovali a simulovali bezny provoz tak to to auto poznalo a preplo na jiny provoz pri kterem ty limity splnuje. Ve VW tam dali software ktery dokazal oklamat EPA pri testovani. Jde o jasny podvod a VW uz to priznal.

J. Kvapil 3.10.2015 7:09

Jeste jednou. To auto vyhovuje predpisum pouze pri testovani. Na silnici je mnohonasobne prekracuje. Je na VW aby dodal EPA pravdive udaje. To auto musi ty limity splnovat i na silnici. VW proste dokazal obchazet 10 let kontrolu. Za to se v USA metaly nedavaji. Bude je to stat desitky miliard dolaru na pokutach po celem svete.

P. Vaňura 30.9.2015 8:54

Samozřejmě, každý, kdo by si nechal upravit řídící jednotku na tom PRODĚLÁ. Software umožnil, aby auto prošlo testy na škodliviny (jejichž daleko největším zdrojem jsou naftové lokomotivy, nákladní auta, plynové vytápění atd.) a přtom podávalo v běžném provozu co nejlepší výkon.

Když se software "opraví" sníží se výkon auta i jeho životnost.

Mimochodem, kdyby to chtěli dělat u nás, najdou se firmy, které to budou řidičům tajně nastavovat zpátky!

J. Chaloupka 30.9.2015 8:26

Pokud je pravdou, že tyto vozy splňují  Evropské normy není nejmenšího důvodu jezdit s nimi do servisu a nechat si dělat nějaké úpravy . Američané mají prostě jiné přísnější normy a tam mohou mít tyto vozy problém , ale myslím že žádný soukromník si nikdy soukromě v Evropě koupené auto, už kvůli ceně dopravy,  do USA nepoveze . Takže řešíme problém který se lidí v Evropě fakticky netýká .

L. Křivan 30.9.2015 8:24

"Šidič emisí" šetří mojí peněženku. Bez něj bych musel kupovat každých 10 000 km  nový drahý filtr.

Premium

Velký test palubních kamer: některé umí i ochránit před nehodou

Velký test on-board kamer | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Porovnali jsme šestnáct oblíbených autokamer podle kvality záznamu, parametrů a funkcí, které nabízí. Cenové rozpětí...

Premium

Léčil jsem lidi homeopatií. Pak jsem zjistil, že funguje jinak, než mi říkali

Profesor Edzard Ernst, odborník na testování účinnosti alternativní medicíny,... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Homeopatie je přes dvě stě let stará medicína. Znamená to, že patří do starého železa, nebo má stále co nabídnout?...

Premium

Do dvou let se ukáže neudržitelnost elektroaut, říká bývalý šéf Škoda Auto

Vratislav Kulhánek v lednu 2020 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Vadili jsme hlavně značce Volkswagen, když jsme postavili Octavii proti Golfu, říká v rozhovoru pro LN Vratislav...