Diskuse k článku: Babiš: Ochrana klimatu nesmí zničit český průmysl. Elektromobily jsou krok k jeho konci

Přihlaste se



REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.
  • Příspěvků: 32
  • Poslední: 24.5. 2019 14:58
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
V. Kolman 24.5.2019 14:40

Je lepší Bach, nebo Vlach?

Elektromobily dle mého názoru zcela nenahradí auta se spalovacími motory (a naopak). "Benziňáky" a elektromobily budou existovat vedle sebe. Jak klasický automobil, tak elektromobil se hodí každý pro něco jiného. Elektromobil pro kratší pojíždění do zaměstnání a nákupy, auto se spalovacím motorem na delší cesty.

G. Vít 10.5.2019 18:49

Elektromobily jsou naopak šance na velkou změnu. My samozřejmě nebudeme lídry - to nikdy nejsme. Pokud výroba elektromobilů zahubí velkoprodukci spalovacích motorů a převodovek, neznamená to nic jiného, než že bude posílena výroba chemická a elektrotechnická. Jinak auta budou z plechu pořád...

V. Kolman 24.5.2019 14:31

Nebyl bych si pane Víte tak jistý tvrzením, že: " auta budou z plechu pořád" Už "legendární" Trabant měl mnoho dílů z duroplastu. A dnešní kompozitní materiály jsou o něco dále.

J. Jurax 10.5.2019 14:16

"Vývoj elektromobility je podle ředitele českého Sdružení automobilového průmyslu Zdeňka Petzla jedním z hlavních směrů vedoucích k čisté mobilitě a lepší ochraně životního prostředí, což EU potvrdila schválením nařízení stanovujícím emisní normy CO2 pro následující dekádu. „Tato regulace již dnes klade velké nároky na finální výrobce i dodavatelský řetězec, český automobilový průmysl však udělá vše proto, aby se k těmto emisním limitům v požadovaném čase přiblížil. Jedině kvalitní spolupráce vlády, firem z autoprůmyslu a dalších zainteresovaných stran rozhodne o konkurenceschopnosti a úspěchu naší ekonomiky v relativně blízké budoucnosti,“ podotkl Petzl. "

Takže jinými slovy eurozelená ideologie opět zvítězila nad rozumem a EU učinila další krok k poškození evropského autoprůmyslu.

A elektromobilita je čistá s výfukem v elektrárně.

G. Vít 10.5.2019 18:38

Ano, ten výfuk v elektrárně je ve všech případech lepší, než pod okny. Navíc mnohem čistší.

J. Kostelanský 9.5.2019 21:36

To je zase v diskusii "expertov", ktorí si o obnoviteľných zdrojoch nikdy nič neprečítali, ale chytrí sú jak rádio.

Nie som fanatik do obnoviteľných zdrojov, len sa snažím používať vlastnú hlavu, a nie kecy kadejakých fiktívnych "expertov" na všetko.

Takže pár jednoducho overiteľných faktov: na Zem dopadá takmer 10.000 krát viac slnečnej energie než sú energetické potreby ľudstva. Okrem toho máme priamo na Zemi ďalší - prakticky nekonečný zdroj energie. A to je teplo pochádzajúce zo zemského jadra. To je zo železa, neustále sa pomaly otáča a trie o vrstvy nad nimi, čím sa stále a stále generuje teplo. Čím hlbšie sa ide do hĺbky, tým viac stúpa teplota. Ak sa pozriete na účty svojej domácnosti, za čo platíte najviac (nerátam pohonné hmoty)? Za teplo v podobe topení či teplej vody. Už teraz existujú tepelné čerpadlá, ktoré na 1 kWh elektrickej energie dokážu dodať ekvivalent 3-4 kWh tepla.

J. Kostelanský 9.5.2019 21:39

Takže povedať, že obnoviteľné zdroje sú nezmyslom, je znakom absolútnej neznalosti elementárnych poznatkov súčasnej vedy.

Nedá mi nespomenúť klasický citát, ktorý sa dá pekne použiť aj na tých, čo odmietajú obnoviteľné zdroje energie: Niektorí to robia z vlastnej blbosti a iní za cudzie peniaze.

J. Krutil 10.5.2019 10:08

současná věda a obnovitelné zdroje, tady jste pobavil. Představte si, neandrtálec ráno vstane a jde se protáhnout před jeskyní, třeba. A svítí slunce. To samé druhý den. To samé další den. Atd, atd. atd.atd. Tady se to větví. První neandrtálec, po svém, Ha obnovitelný zdroj! Svítí, topí, apod. Druhý kolega se jen protáhna a zaleze. Slunce na oba svítí stejně. Ti první patřili mezi ty kteří vymysleli kolo apod. No a ti druzí čekali několik stovek tisíců let aby zjistili že existují obnovitelné zdroje. Jak vidno patříte do druhého pytle myslitelů. Čítáť a písať viem a o obnovitelných zdrojích vás poučím.

J. Jurax 10.5.2019 14:18

Niektorí to robia z vlastnej blbosti a iní za cudzie peniaze.

Ano, to na Vás docela pasuje.

G. Vít 10.5.2019 18:39

Velmi pěkně řečeno :-)

J. Kostelanský 9.5.2019 21:21

"Za konkrétní „krok k začátku konce automobilového průmyslu v Evropě“ považuje přitom jednoznačně elektromobily."

Tak toto je zďaleka najhlúpejší výrok Andreja Babiša počas jeho pôsobenia v politike. Krátke vysvetlenie:

Európa nie je izolovaný ekonomický ostrov. Je súčasťou WTO (Medzinárodnej obchodnej organizácie) a keď chce svoje výrobky exportovať, tak na oplátku musí umožniť importovať výrobky z krajín mimo Európy.

Predstavme si, že by v EÚ neexistovali žiadne prísne predpisy na emisie a výrobcovia áut by si tu žili ako vo vatičke. Čo by sa stalo o pár rokov? V Číne by zdokonalili výrobu elektromobilov a tieto by dokázali predávať za cenu spaľovákov. Číňania sa už viackrát pokúsili presadiť sa na trhu EÚ, ale zatiaľ vždy bezúspešne. Je prirodzené, že na dobytie európskeho trhu by sa snažili využiť elektromobily. Nie je ťažké si predstaviť, aký by bol vývoj, keby Čína zaplavila Európu elektromobilmi za cenu spaľovákov. O spaľováky by rapídne klesol záujem.

J. Kostelanský 9.5.2019 21:27

Komu by potom európske automobilky predávali svoje autá? Väčšina Európanov by prešla na elektromobily - už len kvôli podstatne lacnejšej prevádzke. Do Číny, ktorá je pre väčšinu európskych automobiliek teraz najväčším trhom, by to tiež nešlo. Tam by v tej dobe boli spaľováky veľmi znevýhodňované.

Katastrofou a koniec výroby áut v Európe by bola práve táto situácia - keby európski výrobcovia zaspali dobu. Niekoho možno napadne, že by sa jednoducho na autá z Číny uvalili vysoké clá. Lenže to by moc nevyriešilo - Čína by uvalila clá na európske výrobky. Podobná situácia by bola s elektromobilmi z USA, hlavne Teslou. Len ťažko by EÚ vo WTO obhájila vysoké dovozné clá na elektromobily z krajín mimo Európy.

Skrátka žijeme v globalizovanom svete. Neberiem to ako výhodu ani nevýhodu, ale ako prostý fakt. Kto sa včas neprispôsobí, jednoducho zahynie.

V. Kolman 24.5.2019 14:53

S "levným" provozem elektromobilů to není tak jednoznačné. Jistě, elektrická energie potřebná k provozu e-mobilu je V SOUČASNÉ DOBĚ " zatím levná. Ale je nutné vzít do úvahy i cenu a životnost trakčních akumulátorů!

Dovolím si malé podobenství. Je to podobná situace, jako kdyby litr benzinu/dieselu stál řekněme 2,-Kč, ale ten by se musel tankovat do drahé-pozlacené nádrže (akumulátor) a nedosti na tom, ta nádrž by se musela každých 5(?) 8(?) let celá vyměnit. Pak by provoz takového auta nebyl navzdory levnému benzinu tak pohádkově levný, jak se na první pohled zdá.

R. Folwarczna 9.5.2019 16:07

Není jediný důvod, proč by měl být český průmysl zničen. A už vůbec není důvod řídit se předpotopní představou pana premiéra o fungování světa.

Už dnes existují k přírodě šetrné technologie na získávání energie, péči o půdu, udržení vody v krajině. Bohužel vládnoucí tyranosauri je podporovat nebudou, přišli by o kšefty.

J. Krutil 9.5.2019 19:53

kdyby hloupost nadnášela tak vy jste jako meteorologický balón, pohybujete na hranici stratosféry. Každá nová technologie je dnes násobně dražší než ta stará.

R. Folwarczna 9.5.2019 19:59

Volič Zembiše, že? Úroveň tomu napovídá.

J. Krutil 10.5.2019 10:52

podcenil jsem vás, omlouvám se za stratosféru. Váš balón stoupá ničím ovlivňován do exosféry, poháněn lidskou hloupostí.

J. Kostelanský 9.5.2019 21:28

Klasický príspevok klasického b1bca: pretože nie je schopný vypotiť ani elementárne jednoduchý protiargument, tak hneď použije osobné urážky.

J. Krutil 10.5.2019 9:23

Země je tady nějaké ty miliardy let. Na našem území za tu dobu se snad vystřídala všechna klimatická pásma včetně moře. Představte si, bez zásahu člověka a miliardy let se nám země vždy vzpamatovala. Klimatické změny byly někdy naprosto protichůdné. Takže vliv člověka na změny je minimální. Další kuriozitou je že všechny výdobytky nám pořídili "vědci" mohu se rozepsat, jenže to by bylo nad vaše obzory. Víte, to že umíte čítať a písať tak to by z vás dělalo vědce před Johanem Gutengergem a to je hóódně dávno.

J. Krutil 10.5.2019 9:27

jo, a tahat do klimatických změn Babiše může jen opravdový a jak píšete, bez komolení, blbec.

G. Vít 10.5.2019 18:44

A co tedy vlastně chcete sdělit? Že člověk se má chovat jako cizopasník na Zemi a následky vlastní činnosti - i kdyby byly minimální, což nejsou - neřešit?

J. Krutil 12.5.2019 11:01

životnost Země je daná, jsme asi v půlce. Za celou dobu prozatímní životnosti Země bylo X slepých uliček a jak vidno a bez zásahu člověka se vše vyřešilo. Jsem optimista, také proto že nám bylo dáno do vínku řešit problémy. Na druhou stranu tady byli odjaktěživa šarlatáni, jsou a budou včetně jejich přisluhovačů. Vždy při ohlášení další apokalypsy vzpomenu na film Císařův pekař ....., kdy Rudolf II. zavítá mezi své alchymisty a na dotaz na čem bádá alchymista - vědec odpovídá. Jamalalicha? Jamalalicha. Jamalalicha, ....... patláma, patláma, patláma a žbrluch! Fenoménem dnešní doby je téměř úplná devastace významů slov. Vymyslí chytrou aplikaci " Kup benzín levněji" a je vědec :-/

J. Jurax 10.5.2019 14:30

Ano.

A teď si zagúglete, kolik TWh elektrické energie ročně spotřebuje Česká republika (zatím bez elektromobility) a navrhněte k přírodě šetrnou technologii pokud možno již existující, jež tyto potřeby zajistí stabilně a 24 hodin denně za rozumné peníze.

A totéž zkuste se spotřebou tepla.

Ledaže byste měl na mysli energii z jádra; to je skutečně k přírodě šetrná technologie schopná tohle vše zajistit ...

J. Tachovsky 9.5.2019 13:54

Na miste by bylo postavit jeste tak 20 bloku JE. Az energetika v Nemecku zdechne, tak jim muzeme draze prodavat.

J. Novák 9.5.2019 13:27

Tímhle článkem ovšem tomu "Babišovo pisálkovi, co dostal za úkol pomluvit elektrická auta", moc nepomohli. :-P

J. Novák 9.5.2019 13:04

Pokud pujdou do utlumu spalovaci motory, nebude potreba repka, nebude Andrejuv byznys. Nezerte mu ty kecy

V. Kolman 24.5.2019 14:58

Nedomyslel jste to pane Nováku do konce!

Z řepky už nebude potřeba složitě vyrábět metylester do aut, ale bude se přímo řepkovým olejem topit v elektrárnách :-)) :-)) :-)) :-)) :-)) :-))

R. Folwarczna 9.5.2019 13:00

Andrej Babiš zase něco nechápe... Jádro prostě není obnovitelný zdroj, potřebuje palivo, které se musí vytěžit a zpracovat. Navíc doteď nevíme, co udělat s tím vyhořelym.

Takže jádro ti nikdo neuzná, dotace na čestný slovo ti taky nikdo nedá a slušně se chovat a nelhat už tě taky nikdo nenaučí.

J. Tachovsky 9.5.2019 13:54

Ve vyhorelem palivu je porad dost energie na pouziti v jinych reaktorech. Jadro je porad to nejlepsi co mame.

R. Vacek 9.5.2019 14:15

Jádro je bezemisní zdroj. Na rozdíl od uhlí a plynu. Navíc od zelených zdrojů funguje i v noci, zimě, bezvětří. Pokud ztrojnásobíme současný výkon JE, tak máme stabilní a dlouhodobý zdroj levné elektřiny. A na solární barony, pančovanou naftu a podobné nesmysly se můžeme dívat s úsměvem.