Sobota 19. září 2020svátek má Zita 20 °C polojasno Předplatné LN
Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Češi preferují barevnější a značkové sportovní oblečení, tvrdí průzkum

Sport - ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Sport - ilustrační foto. | foto: Shutterstock

V posledních dvou letech Češi volí spíše barevnější sportovní oblečení, nejlépe značkové. Prosazují se také nové materiály, například u nepromokavých bund vyrobených nanotechnologií.

Vyplývá to z ankety mezi prodejci sportovního zboží. "Zaznamenáváme posun zákazníků k větší barevnosti, přestože klasická černá nadále převládá," uvedl jednatel řetězce Intersport Vít Podešva. Dlouhodobým trendem je podle něj i zvýšená poptávka po značkovém oblečení, zákazníci jsou ochotni si za kvalitní oblečení mezinárodních značek připlatit.

Český trh je podle generálního ředitele společnosti Alpine Pro Ivana Vodičky nadprůměrně rozvinutý v segmentech oblečení pro pohyb v přírodě. "Což plyne jednak z velkého rozšíření těchto aktivit mezi lidmi a zároveň ze zvyku nosit takové oblečení jako universální městské oblečení," uvedl.

Podle ředitele e-shopu Sportobchod.cz Josefa Mecha jsou nejprodávanější klasická trička a kraťasy. "Poptávka se změnila hlavně od bavlny směrem k funkčním materiálům. Zhruba poslední dva roky se mnohem více prosazují výraznější barvy a vzory," dodal. Lidé podle něj hledají především dobrý poměr ceny a výkonu, ideálně když je spojen se známou značkou.

Zájem je o tepelně izolační vlastnost oblečení

"Trendem jsou odlehčené materiály, které ale mají vysokou schopnost zachovávat tepelně izolační vlastnosti oblečení, jako jsou např. Aquamax nebo přírodní peří, zvýšený zájem je i o funkční první vrstvy, které mají schopnost odvádět pot a udržovat tělo v suchu," upozornil Podešva.

Vývoj v materiálech je podle Vodičky neustálý. Zmínil například polopropustnou membránu PTX Nanomax pro bundy do extrémních podmínek. "Tento nanotechnologický materiál je nejen nepromokavý, ale zároveň mnohonásobně prodyšnější, než většina membrán, které dnes na trhu existují," dodal Vodička.

Češi stále častěji míří při nákupech sportovního oblečení na internet. Podle údajů srovnávače cen Heureka.cz se meziročně prodej oblečení na internetu zvýšil o desítky procent. "Jedná se o nejčastější sortiment, který Češi na internetu nakupují," uvedl ředitel Heureka.cz Tomáš Braverman. Obrat celého trhu se sportovním zbožím v ČR podle odhadů dosahuje téměř 20 miliard korun.

,

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří románů Stanislav... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Lucie Výborná | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Zdravotník odebírá vzorky pro testování na covid-19 v indické Kalkatě. (23.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...