Pátek 27. listopadu 2020svátek má Xenie -2 °C zataženo Předplatné LN

Diskuse k článku

Češi zaujali výměnou baterií v elektromobilech. Investoři ocenili firmu na 100 milionů

Nečekaně příznivý start svého podnikání zažila mladá česká firma BattSwap, která se zabývá vývojem systému na vyměňování baterií v elektrických autech. Společnost ID Corp CZ se do ní rozhodla investovat, ocenila ji na sto milionů korun. Sama se podle BattSwapu zabývá například technologiemi pro samodofukovací pneumatiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Vyšata 20.4.2016 22:08

Už před několika měsíci jsem četl, že v Izraeli už dávno výměny baterií fungují.

J. Mydloch 20.4.2016 16:51

Skvělá práce.....firmě držím pěsti, ať se jim daří...

J. Hricišin 20.4.2016 13:00

Půjčování aut už funguje. Když si vyzvedávate auto popisujete jeho stav a můžete ho i odmítnout. Problémoví uživatelé můžou být sankcionování.

Ale jestli jste puntičkář tak investujte do nového auta plaťte mu parkovací místo a čištěte bílým hadříkem.

Minimálně mimo aglomeraci casharing nebude dostupný.

Č. Ludvík 20.4.2016 12:23

Ještě "včera" byl průměrný dojezd elektromobilů kolem 150 Km. Nově nastupující auta, jako Tesla Model 3, nebo Chevrolet Bolt, budou mít dojezd přes 300 Km. Co myslíte, jaký dojezd můžeme očekávat za 5, za 8 let?

V. Mezulanik 20.4.2016 12:14

Jak se rika- vsechno uz bylo vynalezeno. Tento system vyvinuli ''frantici'', konkretne Renault ve spolupraci s PSA /Peugeot-Citroen/ asi pred 5 lety. Presne tak jak to ''vynalezli'' nasi chlapci. Uplne stejny system. Takze v nasem pripade bych to videl spise jako na nejaky ''lapak'' na dotace / investice 100 mil. / z EU.

M. Rakušan 20.4.2016 12:12

První automobil, který překonal rychlost 100 km/h byl 29. dubna 1899 právě elektromobil, co už je téměř 116 let. Takže bych tak optimistický ohledně vývoje baterií "během pár let" nebyl...

Č. Ludvík 20.4.2016 11:30

To nemá budoucnost. Fungovat to může jen s konkrétní značkou auta. Navíc, během pár let budou baterie na takové úrovni, že budou moct elektromobily svým dojezdem směle konkurovat spalovákům. Mnohem zajímavější byznys tak bude ve stavbě dobíjecích automatů na parkovištích, v podzemních garážích obchodů atd. A také v oblasti solárních dobíjecích stanic.

M. Rakušan 20.4.2016 11:25

Pro firmy s vlastním vozovým parkem (např. taxi) by to mohlo být dobré řešení.

V. Kolman 20.4.2016 11:20

Souhlasím s vámi pane Galo, ale s několika výhradami!

Jsem puntičkář, o svoje auto se vzorně starám a udržuji ho v dobrém technickém stavu a v čistotě. Asi by mi dost vadilo, kdybych si pronajal auto, které by přede mnou měl nějaký nekulturní primitiv, nedodržující základní hygienická (a jiná) providla. Pravděpodobně by vůz nebyl po KAŽDÉM JEDNOTLIVÉM UŽIVATELI znouvu prohlédnut, seřízen, vyčištěn a desinfikován, už z hlediska k tomu potřebných finančních nákladů. Proto budu i nadále dávat přednost svému vlastnímu vozu. Ono vlastní vůz (vezmou-li se v úvahu VŠECHNY! možné okolnosti) nemusí přijít zase o tolik dráže.

A to jsou právě ty "maličkosti", které napohled vypadají velmi jednoduše a "rozumí se to samo sebou".

D. Gala 20.4.2016 11:00

To se rozumí samo sebou. Rozvoj samoříditelných aut bude posilovat trend pronájmu auta místo jeho vlastnictví. Jen z logiky věci osobně vlastněné auto je 90 % času v nečinnosti.

V. Kolman 20.4.2016 10:46

Řekne -li se "A", je potřeba říci (napsati) i "B". Co mám na mysli: Pokud bych si koupil za drahý peníz elektromobil VČETNĚ AKUMULÁTORŮ!!!, asi bych velmi váhal přijet k nabíjecí stanici, kde by mi místo MÉHO nového akumulátoru za stotisíce peněz dali nějakého vyšeptaného akumulátorového vysloužilce.

Řešením by možná bylo, prodávat za rozumnou cenu elektromobil BEZ AKUMULÁTORU. Za první akumulátor zaplatit jakousi kauci a při výměně platit paušální cenu s tím, že by akumulátor bylo možno kdykoliv opět vrátit oproti vrácené kauci. Jiné rozumné řešení nevidím.


Den se zaměstnanci pohřební služby: poslední rozloučení má dnes jiná pravidla

Tělo je nejprve pečlivě vydezinfikováno a následně uloženo do rakve. V ­té... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium MF DNES rozptyluje mýty o pohřebnictví v době koronaviru. Pohřeb do země možný je, i když se úplně nedoporučuje. O čem...

Jak vydržet v ledové vodě? Finta je jednoduchá, popisují otužilci

S otužováním začali letos Špačkovi. Oblíbili si Konventský rybník, kde si mohou... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Klepat se zimou tak, že si nedokážete zavázat ani tkaničky u bot, a přitom se tomu smát? I to dokáže koupání v ledové...

Miliardář Dědek o Pardubicích, krizi, (ne)fungování extraligy i Jágrovi

Petr Dědek, majitel HC Dynamo Pardubice. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jeho jmění se odhaduje na čtyři miliardy korun, podle magazínu Forbes je 54. nejbohatší Čech. Na přelomu roku se Petr...