14. listopadu 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Česká mobilní aplikace nahrazuje věrnostní karty. Má vysoké ambice

Nokia Lumia 620 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nokia Lumia 620 | foto: MAFRA – Luděk Vokáč

PRAHA Věrnostní karty, které jsou mezi českými zákazníky velmi oblíbené, mohou postupně mizet. Nahradit by je měly mobilní aplikace. Portmonka, první ryze česká aplikace tohoto druhu, v těchto dnech zprovoznila svoji inovovanou verzi. Zatím s ní spolupracuje přes dvacet obchodních značek, další jednají.

Mobilní aplikace umožňuje nahrát a následně spravovat data z věrnostních a zákaznických karet přímo v mobilním telefonu. Zdarma je ke stažení na mojeportmonka.cz. K dispozici bude pro operační systémy Android a iOS.

Uživatel může kromě správy věrnostních karet stahovat i slevové kupony, které bude možné uplatnit v kamenných obchodech i v e-shopech. Aplikace také umožní získávat informace o výprodejích, speciálních kolekcích a novinkách.

Do půl roku přes 100 tisíc stažení

Zatím jsou v Portmonce zapojeny více než dvě desítky značek a obchodů po celé České republice. Ty budou mít své prodejny označeny samolepkami „Portmonka akceptována“. Jsou to například sítě s outdoorovým vybavením Husky nebo Rock Point, knihkupectví Kosmas, jednička na trhu s dárkovými předměty Albi, FAnn Parfumerie či autoservisy Auto Kelly. Další obchodníci o svém zapojení jednají.

„Do půl roku chceme s Portmonkou dosáhnout sto tisíc stažení aplikace. Plánujeme širokou mediální podporu,“ tvrdí Patrik Mališ, ředitel společnosti Retail Info, která aplikaci provozuje.

mlMatěj Ludvík