Sobota 24. října 2020svátek má Nina 15 °C oblačno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

ČT na billboardech přeje sama sobě. Cenu tají

Billboard České televize k 60. výročí vysílání. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Billboard České televize k 60. výročí vysílání. | foto: Lidovky.cz

PRAHA Na billboardech ve městech a kolem silnic se v posledních dnech objevila blahopřání osobností České televize k 60. výročí jejího vysílání. Kolik venkovní kampaň televizi financovanou z koncesionářských poplatků stála? To televize zveřejnit zatím nehodlá, o sponzorském daru totiž jedná s karlovarskou Mattoni.

Od prvního května přejí na 600 billboardech po celé republice známé osobnosti všechno nejlepší k 60. výročí televizního vysílání na našem území. Na fotografiích Roberta Vana gratulují například Jolana Voldánová, Karel Šíp, Marek Eben nebo Jiřina Bohdalová.

Vizuál kamapně Vše nejlepší ČT s Robertem Zárubou.
Vizuál kamapně Vše nejlepší ČT s Jolanou Voldánovou.

Vizuál kamapně Vše nejlepší ČT

„Celorepubliková outdoorová (venkovní – pozn. red.) kampaň s přesahem do vysílání je realizována v rámci připravovaného společného projektu s jedním z velkých marketingových klientů ČT, kterým jsou Karlovarské minerální vody,“ vysvětluje mluvčí České televize Michaela Fričová.

Billboard s chybou

Na billboardech, které mají propagovat Českou televizi, není zajímavá jen jejich utajovaná cena, ale i gramatika. Na plakátu s Marcelou Augustovou je totiž pravopisná chyba. Ve větě "Ať ke všemu, co děláš, přistupuješ s pokorou a vervou" chybí čárka před vztažným zájmenem "co". Tento gramatický jev by měli přitom ovládat i žáci základní školy.

Narozeninová kampaň podle ní vychází ze stávajících partnerství například u filmových cen Český lev nebo u literární soutěže Magnesia Litera. Kolik billboardy veřejnoprávní televizi stály, ale mluvčí neprozradila.

„Celkové náklady budeme moci vyčíslit, až budeme mít celý projekt finálně dojednaný,“ doplňuje Fričová. Všechny televizní osobnosti podle ní vystupují v reklamách bez nároku na honorář.

Mattoni zatím není

Karlovarské minerální vody finanční podporu kampaně serveru Lidovky.cz potvrdily. „S Českou televizí dlouhodobě spolupracujeme a oslavy 60. výročí vnímáme jako cennou příležitost propojit outdoorovou komunikaci zejména z toho důvodu, že my také slavíme 140 let naší značky Mattoni,“ uvedla mluvčí firmy Bibiana Beňová.

ČTĚTE TAKÉ:

Samotná značka karlovarské minerálky se podle Beňové objeví až v další vlně kampaně. „V minulosti jsme takovým způsobem sponzorovali projekty jako například Prague Biennale,“ dodává mluvčí. Kolik konkrétně firma na billboardy přispěje, Beňová prozradit nechtěla.

ČTĚTE TAKÉ:

Vzhledem k rozsahu se bude účet za reklamní kampaň pohybovat v řádu několika milionů. Ceny za billboardy ve městech se totiž pohybují mezi osmi až dvanácti tisíci korun za měsíc, na dálnicích vyjdou ještě dráž.

„Cenu za 600 billboardů bez podrobností odhadnout nejde, záleží na tom, jakou slevu si Česká televize vyjednala,“ říká Michal Tichý ze společnosti BigMedia. I kdyby tak jeden billboard vyšel na pět tisíc, jen za pronájem by kampaň vyšla na tři miliony korun.

Neschopní ať zkrachují a pražská smetánka čte knihy, vzkazuje prezident

Prezident Miloš Zeman při rozhovoru pro MF DNES (Lány, 8. října 2020) | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Česká republika se potýká s rekordními nárůsty potvrzených případů koronaviru, vláda zavádí mimořádná opatření a...

Umírají lidé, kteří mohli žít, říká lékař a spoluautor výzvy Jiří Sagan

Jiří Sagan, vedoucí lékař JIP z Kliniky infekčního lékařství FN Ostrava | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Jedním ze tří autorů výzvy k ­lidem, aby dodržovali hygienická opatření, a zároveň žádající některé lékaře, ať je...

Svou sportovní kariéru považuji za ztrátu času, hodnotí minulost Hlaváčová

Yvetta Hlaváčová Tulip | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Držitelka světového rekordu v přeplavání kanálu La Manche pokořila řadu dalších met a získala spoustu významných...

Ušetřila jsem při online nákupech vánočních dárků. Jak se mi to podařilo?
Ušetřila jsem při online nákupech vánočních dárků. Jak se mi to podařilo?

A je to zase tady! Vánoce jsou za rohem. A zvláště pokud se chystáte pořídit nějaké dárky přes internet, rozhodně se vyplatí nakupovat ještě před...