8. května 2013 7:00, aktualizováno  11:23 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

ČT na billboardech přeje sama sobě. Cenu tají

Billboard České televize k 60. výročí vysílání. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Billboard České televize k 60. výročí vysílání. | foto: Lidovky.cz

PRAHA Na billboardech ve městech a kolem silnic se v posledních dnech objevila blahopřání osobností České televize k 60. výročí jejího vysílání. Kolik venkovní kampaň televizi financovanou z koncesionářských poplatků stála? To televize zveřejnit zatím nehodlá, o sponzorském daru totiž jedná s karlovarskou Mattoni.

Od prvního května přejí na 600 billboardech po celé republice známé osobnosti všechno nejlepší k 60. výročí televizního vysílání na našem území. Na fotografiích Roberta Vana gratulují například Jolana Voldánová, Karel Šíp, Marek Eben nebo Jiřina Bohdalová.

Vizuál kamapně Vše nejlepší ČT s Robertem Zárubou.
Vizuál kamapně Vše nejlepší ČT s Jolanou Voldánovou.

Vizuál kamapně Vše nejlepší ČT

„Celorepubliková outdoorová (venkovní – pozn. red.) kampaň s přesahem do vysílání je realizována v rámci připravovaného společného projektu s jedním z velkých marketingových klientů ČT, kterým jsou Karlovarské minerální vody,“ vysvětluje mluvčí České televize Michaela Fričová.

Billboard s chybou

Na billboardech, které mají propagovat Českou televizi, není zajímavá jen jejich utajovaná cena, ale i gramatika. Na plakátu s Marcelou Augustovou je totiž pravopisná chyba. Ve větě "Ať ke všemu, co děláš, přistupuješ s pokorou a vervou" chybí čárka před vztažným zájmenem "co". Tento gramatický jev by měli přitom ovládat i žáci základní školy.

Narozeninová kampaň podle ní vychází ze stávajících partnerství například u filmových cen Český lev nebo u literární soutěže Magnesia Litera. Kolik billboardy veřejnoprávní televizi stály, ale mluvčí neprozradila.

„Celkové náklady budeme moci vyčíslit, až budeme mít celý projekt finálně dojednaný,“ doplňuje Fričová. Všechny televizní osobnosti podle ní vystupují v reklamách bez nároku na honorář.

Mattoni zatím není

Karlovarské minerální vody finanční podporu kampaně serveru Lidovky.cz potvrdily. „S Českou televizí dlouhodobě spolupracujeme a oslavy 60. výročí vnímáme jako cennou příležitost propojit outdoorovou komunikaci zejména z toho důvodu, že my také slavíme 140 let naší značky Mattoni,“ uvedla mluvčí firmy Bibiana Beňová.

ČTĚTE TAKÉ:

Samotná značka karlovarské minerálky se podle Beňové objeví až v další vlně kampaně. „V minulosti jsme takovým způsobem sponzorovali projekty jako například Prague Biennale,“ dodává mluvčí. Kolik konkrétně firma na billboardy přispěje, Beňová prozradit nechtěla.

ČTĚTE TAKÉ:

Vzhledem k rozsahu se bude účet za reklamní kampaň pohybovat v řádu několika milionů. Ceny za billboardy ve městech se totiž pohybují mezi osmi až dvanácti tisíci korun za měsíc, na dálnicích vyjdou ještě dráž.

„Cenu za 600 billboardů bez podrobností odhadnout nejde, záleží na tom, jakou slevu si Česká televize vyjednala,“ říká Michal Tichý ze společnosti BigMedia. I kdyby tak jeden billboard vyšel na pět tisíc, jen za pronájem by kampaň vyšla na tři miliony korun.

Premium

Sedí s drahými mobily, dětem kupujeme kartáčky my, říká režisérka Výměny

Jana Rezková | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Kreativní producentka a režisérka Jana Rezková natáčí už patnáct let úspěšnou reality show Výměna manželek. Navštívila...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Pohlreich: My Češi jsme rasisti. Ukrajincům bychom měli líbat zadek

Zdeněk Pohlreich je známý šéfkuchař, jehož proslavila nejen jeho gastronomická... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Po deseti letech odešel z pořadu, který z něj v padesáti letech udělal bez nadsázky superstar. Ačkoli radit méně...