náhledy
Jak brzdí vlaky? Srdcem brzdy je vždy rozvaděč, brzdění vlaků ale způsobuje změna tlaku vzduchu v brzdovém potrubí. Vlak začne brzdit ve chvíli, kdy dojde k poklesu tlaku v potrubí, kterým je propojena celá souprava.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Málokdo tuší, že v kraji nejmenších českých hor se skrývá firma světového formátu s tradicí dlouhou přes dvě stě let. V Železných horách se totiž vyrábějí kompletní brzdové systémy, které se vyváží do celého světa.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Montážní hala
Autor: Archiv DAKO-CZ
Málokdo tuší, že na úpatí nejmenších českých hor se skrývá firma světového formátu s tradicí dlouhou přes dvě stě let. V Železných horách ve městě Třemošnice se vyrábějí kompletní brzdové systémy a komponenty kolejových vozidel, které se vyvážejí do celého světa.
Autor: Archiv DAKO-CZ
Josef Daněk
Autor: Archiv DAKO-CZ
Obchodní manažer Stanislav Pechar se konstrukci brzdových systémů v DAKO-CZ věnuje celou svou profesní kariéru.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Generální ředitelka firmy Dagmar Matúšová
Autor: Petr Topič, MAFRA
DAKO-CZ dodává brzdové systémy a komponenty pro nákladní a osobní vozy, příměstské jednotky, lokomotivy, vozy metra i tramvaje. Společnost spolupracuje se světovými výrobci kolejových vozidel a provozovateli kolejové dopravy.
Autor: Archiv DAKO-CZ
Dnes je firma jednou ze tří světově významných výrobců brzdových systémů pro kolejová vozidla.
Autor: Petr Topič, MAFRA
Novou a velmi důležitou etapu vývoje načala firma v roce 2009. Začalo se investovat do technologického i technického vybavení firmy, výrazně se rozšířilo portfólio brzdových komponentů.
Autor: Petr Topič, MAFRA
V současné době DAKO-CZ patří mezi nejvýznamnější výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla.
Autor: Petr Topič, MAFRA