Jde o typický korona-produkt, říká Jančura o nové lince do Chorvatska. Vlak měl v cíli 75 minut zpoždění |
„Spoje do Chorvatska se z hlediska poptávky staly naší nejúspěšnější novou trasou. Poprvé jsme vypravili spoje, které po trase projížděly pěti zeměmi a poprvé jsme úzce spolupracovali se státními dopravci, a to v Chorvatsku a Slovinsku,“ řekl Ondrůj.
První spoj na trasu Praha - Brno - Bratislava - Lublaň - Rijeka vyjel 30. června. Poslední odjede z nádraží v chorvatské Rijece tuto sobotu. „Naprostá většina spojů směřujících do chorvatské Rijeky odjela z Prahy kompletně vyprodaná. Přibližně polovina cestujících pak využila v Rijece návazné autobusy, které rozvážely cestující do třicítky nejpopulárnějších destinací,“ dodal Ondrůj.
S ohledem na vysoký zájem začal RegioJet již s přípravou vlakového spojení na příští rok. S provozem spojů zatím počítá od května.
Přímý spoj do Chorvatska v minulosti nabízely také České dráhy. V letech 2003 až 2009 to byl přímý vlak s přepravou aut z Prahy do Splitu. Po roce 2009 do roku 2017 pak provozovaly v letní sezoně přímý lůžkový vůz v trase Praha - Split a také Praha - Bar.
„Provoz autovlaku jsme ukončili z ekonomických důvodů. V případě zrušení jednotlivých přímých vozů šlo o důsledek změn trasy vlaků, které nyní neumožňují vedení přímých vozů mezi Českou republikou a Jadranem,“ řekla mluvčí Českých drah Vanda Rajnochová.