2. října 2017 19:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

E-shop Lidlu navštívilo první týden 700 tisíc lidí. Největší zájem je o oblečení

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Řetězec Lidl odstartoval pilotní provoz e-shopu pro Českou republiku. Pro... | foto: Lidl

PRAHA E-shop diskontu Lidl navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí, sdělila v pondělí společnost. Kolik lidí koupilo zboží, firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku by dalším velkým obchodním řetězcem, který spustí vlastní e-shop, mohl být Globus.

„Stránky navštívilo několik set tisíc zájemců, což dokonce v den startu vedlo k dočasnému přetížení systému,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá. Nejčastěji zákazníci objednávají oblečení a nářadí, celkem objednali více než 2300 různých výrobků. Potraviny e-shop Lidlu nenabízí.

Hypermarkety Globus zatím prodávají on-line jen víno. „Přes rok provozujeme e-vinotéku, ve které nabízíme stovky položek kvalitních vín a některé i exkluzivně. O postupném rozšíření e-shopu uvažujeme do budoucna,“ uvedla mluvčí Globusu Pavla Hobíková.

Nyní se Globus soustřeďuje na rozšiřování sortimentu ve svých 15 kamenných prodejnách, které postupně procházejí rekonstrukcí, dodala mluvčí.

Například Potraviny on-line řetězce Tesco mají nyní 430 tisíc registrovaných zákazníků. Internetový supermarket Rohlik.cz má 160 tisíc zákazníků a letos očekává nejméně dvoumiliardové tržby. Společnost plánuje expanzi do Německa a dalších zemí západní a střední Evropy.

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního pololetí letošního roku 46,4 miliardy korun, meziročně o 13 procent víc. Vyplývá to z údajů portálu Heureka.cz. Ve druhé polovině roku by růst měl zrychlit.

Podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci letos tržby internetových obchodů dosáhnou zhruba 115 miliard korun.

ČTK
  • 0Diskuse




Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové
Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem řady kampaní a přednášek je především poukázat na to, že rakovina prsu může postihnout každou ženu bez ohledu na věk. Včasné nalezení nádoru značně zvyšuje šanci uzdravení.