Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 30.9.2019 17:52

Moc pěkné povídání, ale kde se vezme proud k nabití těch autíček? Že by třením ocasu o ebonitovou tyč?

F. Kratochvíl 30.9.2019 11:16

V článku se to přímo nepíše a narážky tam na to jsou (aby mohla prodávat velká auta, musí Škodovka prodat nějaké elektromobily). Evropská komise se snaží protlačit elektroauta přes regulace, kvoty a daně. Každá automobilka má danou kvotu kolik smí vyrobit aut na benzín (nebo naftu). Je to nějak přepočítáno na emise, takže automobilka si může vybrat, zda chce dělat hodně malých aut, nebo méně větších. A co vyrobí (a prodá) navíc, za to jsou od Evropské komise tučné pokuty. Elektro auta se do toho nepočítají (i když výroba elektřiny pro ně dělá emise taky). To už funguje nějakou dobu a postupně se "utahují šrouby". Typický německý byrokratický styl řízení. Stanoví se nějaké číslo (metrika) a pak už se jen každý rok zpřísňuje. Většinou lineárně pomocí trojčlenky. Bez ohledu na ekonomické a zejména fyzikální zákonitost. Kam to vede ukázalo před nějakou dobou diselgate.

K. Stržanovský 30.9.2019 11:16

Kdyby to mělo dojezd a cenu stejnou jako benzínové auto, nabíjelo se cca patnáct minut a bylo by ho kde nabíjet, tak bych si ho klidně koupil.

J. Jonáš 30.9.2019 8:50

Takze za “krasnych” 429.000,- budete mít malé auto s dojezdem něco nad 200km??? A Škodovka (ale i ostatní EU automobilky) “kvůli emisním cílům Evropy jinou možnost ani nemá...”. To už se Gréta vyplatí... :/

J. Novák 30.9.2019 8:48

To se jim to bude prodávat, když je bude povinně nakupovat státní správa z peněz daňových poplatníků.

P. Pruner 30.9.2019 8:34

Já si myslím, že místo dotací elektromobility by se měly tyto peníze věnovat na další vývoj. Jsou státy věřící spíše na pohon vodíkem. Někteří straší, že bude nedostatek vzácných kovů potřebných k výrobě baterií. Další tvrdí, že moderní diesel zatěžuje životní prostředí obdobně jako elektroauto.

R. Tichý 30.9.2019 18:19

Souhlas.

Elektro auto je srovnatelne s dieselem od strasne velkeho najezdu-v zasade tam, kde byste se mel auta, jakozto ojetiny, zbavovat.

J. Pilny 30.9.2019 7:39

Ano vyplatí se, ale ne zákazníkovi.

J. Brožek 30.9.2019 7:31

Platí jen ta dálniční známka. Parkování zdarma ve městech není pravda - je to jen v některých městech, ale většinou ne. Ano, v Praze to (zatím) platí, ale jinde???

A osvobození od dálniční známky - jen šílenec by se vydal s citigo a s jeho dojezdem na cestu Praha-Brno a zpět.

J. Novák 30.9.2019 8:50

Dotace a zvýhodňování bohatých z peněz těch chudších. Děkuji soudruzi.

P. Dvořák 30.9.2019 6:55

" . . . parkování zdarma ve městech i osvobození od dálniční známky . . . " není ani ekologie ani ekonomie, je to sprostá dotační politika.


Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Karel mi křtil knížku o Heleně Vondráčkové a můj synovec Jonáš se tam... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Lara Fabian | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Moderátorka a hvězda sociálních sítí Nikol Štíbrová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...