Digitální gigant senátorům nastínil důvody, proč sleduje své uživatele a jakými způsoby může zjistit, kde se nachází, i když mají na svých zařízeních vypnutou možnost sledování.
Facebook vyhodil svého kontraktora. Od reklamní firmy vzal úplatek za odblokování účtu |
Skrze operační systém je může stopovat díky cíleným reklamám. Facebook přiznal, že dokáže polohu uživatele vydedukovat díky různým vodítkům, jako jsou místa označené v příspěvcích nebo IP adresy jejich telefonu, tabletu nebo počítače.
Takto nasbírané informace nejsou však přesné a spolehlivé jako přímé facebookové sledování. Firma nicméně v dopise napsala, že tyto informace přesto sbírá kvůli bezpečnostním důvodům. Například, kdyby byl uživatelův účet aktivován z neznámého zařízení nebo aby zabránila „šíření falešných informací“.
Facebook také přiznal, že i přes uživatelův zákaz cílí reklamy na základě polohy získané z těchto zdrojů. Facebook totiž nepovoluje uživatelům vypnout reklamy, získané sledováním zařízení. Povoluje jim ale zablokovat, aby Facebook získal přesná data o jejich poloze použitím systému aplikace.
„Na Facebooku jsou všechny reklamy cíleny na základě polohy uživatele. Většinou se jedná o region nebo město. Kdyby to nefungovalo takhle, lidé z Washingtonu by mohli dostávat reklamy na služby nebo produkty z Londýna a naopak,“ napsala společnost v dopise senátorům.
„Oceňuji, že se Facebook snaží informovat uživatele ohledně jejich možností. Cítím ale jisté znepokojení, že veškeré tyto snahy jsou nedostatečné a zavádějící vzhledem ke způsobu, jak Facebook s daty nakládá,“ prohlásil senátor Coons.
Zároveň uvedl, že Facebook v dopise de facto potvrdil, že mu nelze zabránit v tom, aby bez povolení využíval informace o poloze svých uživatelů a zasílal jim reklamy. „Facebook prohlašuje, že sami uživatelé kontrolují soukromí svých účtů. Ve skutečnosti ale nemají možnost zabránit svému sledování,“ dodal Coons.