6. června 2017 15:20 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Fischer obrací logiku byznysu. Ve světě online prodeje dává peníze do poboček

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Zrekonstruovaná pobočka CK Fischer na pražské Národní třídě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zrekonstruovaná pobočka CK Fischer na pražské Národní třídě. | foto: Fischer Group

PRAHA V době, kdy čím dál více lidí nakupuje na internetu, se cestovní kancelář Fischer rozhodla investovat do poboček. Několik týdnů opravovala svoji klíčovou prodejnu na pražské Národní třídě a uvažuje i o provozovnách v jiných velkých městech. Věří, že se jí to vyplatí.

Prodej zájezdů je specifický byznys, který se stále vzpírá logice současného trendu prodeje zboží a služeb. Zákazníci si podle výpočtů Fischeru sice v 70 procentech vybírají dovolenou na internetu, ale v pouhých šesti procentech ji tam také dokončí. Raději platí na jedné z padesáti poboček.

Tento týden nově znovuotevřená provozovna v centru Prahy má tento trend ještě prohloubit. Interiér je moderní, nabízí dotykové displeje s představením destinací i konkrétních hotelů. Na některých místech prodeje sedí hned vedle klienta, ne naproti, jak bývá zvykem. Konverzace o obchodu, pro zákazníky tolik důležitá, tak může být o něco příjemnější.

„Rádi bychom posouvali naše pobočky dál, aby i nákup dovolené byl zážitek. Provozovna na Národní patří mezi naše nejstarší, je to taková vlajková loď, proto jsme nový koncept prodeje odstartovali právě tady,“ popsal výkonný ředitel Jiří Jelínek.

U běžného zboží bývá nabídka na internetu levnější, to u Fischera neplatí. Tímto směrem zákazníky motivovat nechce.

Dovolená v kostce.

„Nechceme tím znevýhodnit provizní prodejce, protože tvoří důležitou část našich prodejů,“ vysvětlil Jelínek, proč jedna z nejznámější cestovních kanceláří v Česku nebude na internetu zlevňovat. V tuto chvíli k tomu skupinu Fischer nenutí ani situace na trhu leteckých zájezdů, který podle jejích údajů letos ve srovnání s loňskem roste o pětinu.

Lidé se přece jen trochu přestali bát cestovat kvůli teroru v turistických letoviscích. A to v kombinaci s tím, že mají relativně dost peněz vytváří ideální prostředí pro růst trhu. Posiluje zejména Řecko, kam míří více než třetina klientů Fischeru. Stejně tak Španělsko nebo Egypt, roste i obliba Spojených arabských emirátů.

ČEŠI NA CESTÁCH

  • Celkem loni do zahraničí na více než tři dny vyrazilo 4,3 milionů Čechů, přičemž na dovolené strávili v průměru 8,2 dne.
  • Díky rostoucí kupní síle vzrostly průměrné výdaje na dovolenou o devět procent na 13 627 korun.
  • Nejnavštěvovanější destinací bylo Chorvatsko, kam vycestovalo 828 tisíc Čechů. Ochotu Čechů cestovat by letos mohla zvýšit i posilující koruna, která může zlevnit část „last minute“ zájezdů a zimní exotické dovolené.
  • Celkový objem ročních tržeb z výjezdového cestovního ruchu činí v ČR asi 45 miliard korun, z toho prodej zájezdů téměř 30 miliard korun, prodej ubytování a dopravy 10,2 miliardy a ostatních služeb 4,6 miliardy korun.

Zdroj: ČTK

mipMichal Pavec
  • 0Diskuse




Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové
Rakovina prsu může postihnout každou ženu. Včasné odhalení je klíčové

Říjen je celosvětově označován jako měsíc boje proti rakovině prsu. Cílem řady kampaní a přednášek je především poukázat na to, že rakovina prsu může postihnout každou ženu bez ohledu na věk. Včasné nalezení nádoru značně zvyšuje šanci uzdravení.