2. února 2015 14:20 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Globální chutě se mění. McDonald’s ztrácí a snaží se myslet dietně

Maskot restaurace Mc Donald´s. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Maskot restaurace Mc Donald´s. | foto: 1000 Words / Shutterstock.comShutterstock

OAK BROOK (USA) Klesající prodeje a ztráta zákazníků. To jsou hlavní důvody, proč na konci minulého týdne přišla jako blesk z čistého nebe zpráva, že dosavadní šéf McDonald’s Don Thompson koncem tohoto měsíce končí a nahradí ho Brit a současný viceprezident společnosti Steve Esterbrook.

Pro šéfa řetězce, který je díky více než 36 tisícům restaurací po celém světě největším fastfoodovým konglomerátem na světě, to přitom nebude vůbec lehké.

S problémy se totiž potýká takřka všude, kde působí. Přestože důvody a příčiny se v jednotlivých oblastech liší, problémy má podle listu Financial Times řetězec v Rusku, Číně, Indii, Japonsku i na domácí půdě ve Spojených státech.

PSALI JSME:

Těžké časy doma i v Evropě Jedním z hlavních problémů, s kterými se bude muset Esterbrook vyrovnat, je držet krok s chutí současných zákazníků. Udržet si ale ve stále větší konkurenci klienty, zvláště pak mladší generaci, jež dnes hledá čerstvější a zdravější stravu jinde, se zdá být čím dál tím těžší.

Paradoxně z tohoto hlediska ztrácí McDonald’s pozice především v USA.

Ve snaze přizpůsobit se konkurenčnímu prostředí dokonce zavedl ve více než dvou tisícovkách z celkového počtu 14 300 amerických poboček možnost objednat si „čtvrtlibrák„ (cca 200gramový burger). Ten si mohou zákazníci nechat upravit dle vlastní chuti.

Do toho američtí zaměstnanci McDonald’s bojují o zvýšení hodinové mzdy na 15 dolarů (cca 368 korun), což by samozřejmě ohrozilo franšízovou koncepci řetězce, který na levné a málo kvalifikované pracovní síle stojí.

Vojtěch Wolf