Pondělí 21. září 2020svátek má Matouš 8 °C jasno Předplatné LN
aktualizováno  Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

D6 do Karlových Varů bude hotová možná o dva roky dřív, než ŘSD plánovalo

Radek Mátl, Andrej Babiš, Karel Havlíček a Klára Dostálová navštívili stavbu... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Radek Mátl, Andrej Babiš, Karel Havlíček a Klára Dostálová navštívili stavbu... | foto: ČTK

Řevničov (Rakovnicko)  Dálnice D6 do Karlových Varů by mohla být dle ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO) hotová o rok či dva dříve, než Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánovalo, řekl v pátek novinářům na stavbě D6 u Řevničova. Původní termín byl 2026. K urychlení přispěje minulý týden schválená novela takzvaného liniového zákona, která má umožnit rychlejší přípravu infrastrukturních staveb.

Na konci letošního roku otevře ŘSD dva úseky dálnice u Řevničova a příští rok má začít stavba tří středočeských úseků, stavba posledních úseků v Karlovarském kraji měla dle předpokladů začít až v roce 2023. Novela liniového zákona zkrátí přípravu i zahájení staveb infrastruktury.

„V době, kdy je usnesení a stavební povolení, můžeme začít stavět a paralelně začít vykupovat, případně vyvlastňovat, a právě to mělo pomoci tomu poslednímu úseku,“ uvedl Havlíček.

Podle ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové (za ANO) bude ČR jednat o využití peněz z evropských fondů určených na pomoc regionům postiženým po těžbě uhlí na stavbu dálnice D6. Odhadované náklady na stavbu úseků v Karlovarském kraji činí zhruba deset miliard korun bez DPH.

Dle dřívějších plánů měl být úsek z Bošova do Karlových Varů postaven úžší kvůli úsporám a slabšímu provozu, a mělo se po něm jezdit jen 110 kilometrů v hodině. Karlovarská hejtmanka Jana Mračková Vildumetzová (ANO) už dříve označila za nesmysl, že by do Bošova byla hustota dopravy malá a od Bošova do Prahy už velká, usilovala o vybudování plnohodnotné dálnice. Loni v září centrální komise ministerstva dopravy přehodnotila svůj návrh, po celé trase do Karlových Varů se tedy bude po dokončení dálnice jezdit 130 kilometrů v hodině.

Přípravu staveb podle ŘSD brzdí například také byrokracie. U velkých staveb by dle premiéra Andreje Babiše (ANO) pomohla větší spolupráce úředníků, což by mohla pomoci řešit i uvažovaná stavba moderního dopravního centra republiky, v němž by kromě Správy železnic a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mohlo mít nové sídlo i ministerstvo dopravy a České dráhy (ČD). Dle Dostálové je komplikací též roztříštěnost řízení u stavebních úřadů, což by měl změnit nový stavební zákon, na velkých projektech pak budou moci spolupracovat specializované týmy.

Vakcína se už vyrábí. Měla by stát 99 korun, prozradil Prymula

Roman Prymula | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Průběh nemoci covid-19 je nyní čtyřikrát mírnější než na začátku. Nedá se ale říct, že by virus oslaboval, v populaci...

Pastrňák i Kvitová. Sportovní hvězdy skupují v Praze luxusní nemovitosti

David Pastrňák | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Rezidence na Smíchově, byty v Karlíně nebo na Vinohradech. To je jen malý výčet nemovitostí, které vlastní české...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...

H. Kotaz To minimálně. 19:01 26.6.2020