Diskuse k článku
Itálie se chce zapojit do čínského projektu nové Hedvábné stezky, jako první z G7. Záměr kritizují USA
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J. Kostelanský 6.3.2019 21:48Amíci torpédujú akúkoľvek inciatívu, ktorá by mohla prehĺbiť euroázijskú ekonomickú spoluprácu. Pretože tá ohrozuje americkú hegemóniu vo svete. To, čo bola doteraz obrovská výhoda USA - určitá geografická izolovanosť Ameriky od zvyšku sveta, to ju teraz ohrozuje. V budúcnosti by sa im totiž mohlo stať, že ich ekonomika s vyše 300 miliónmi obyvateľov (plus Kanada a Mexiko) by sa mohla stať trpaslíkom v porovnaní s gigantickým ekonomickým priestorom Európy, Ruska, Číny a Indie, kde žije vyše 3 miliárd ľudí. A najhoršie na tom je (z pohľadu USA), že celý tento ekonomický priestor by bol technologicky a surovinovo viac-menej sebestačný. |
![]() |
K. Nový 6.3.2019 21:23Vagóny budou jezdit oběma směry. Teď ještě je být schopen naplnit nějakým zbožím, které by Čína chtěla. |
![]() |
K. Čtvrtý 6.3.2019 19:52Italové nejsou blbci. Už je až ubohé, jak USA kritizují každého, kdo chce dělat byznys s Čínou. |
![]() |
S. Masek 6.3.2019 17:08Cesko by melo udelat to same co Italie. Pokrok se nada zastavit sankcemi. |
![]() |
M. Jech 6.3.2019 16:16Chtěli by, aby jim EU pomohla s financováním infrastuktury pro invazi. Mravenci potřebují "lebensraum". |
![]() |
K. Čtvrtý 6.3.2019 19:53No, až se Italové nas***ou, tak sem ty dárečky pustí a pak se lamy jako Jech budou jen divit. :-P |
![]() |
Č. Ludvík 6.3.2019 15:08Co si budeme namlouvat, hlavním cílem projektu je rozšíření mocenského a ekonomického vlivu Číny ve světě. |
![]() |
J. Tachovsky 6.3.2019 14:22Komu vadi obchod, vedecka a kulturni vymena ? Vybudovani infrastruktury pro Hedvabnou stezku je OK. Jak se bude vyuzivat to uz je prece case by case. Pokud by chteli u nas Cinani prodavat neprodejnou vec, tak jim nepomuze ani kdyby ji teleportovali. |
![]() |
J. Moravec 6.3.2019 12:58Cinan vam proda cokoliv a nic nekoupi. Ke vsemu jeste vse okopiruje a zlikviduje mistni evropsky prumysl. Kdo veri jejich vabeni je naivni trouba. Takovy clovek naleti kazdemu prodejci hrncu za desetitisice. A pak prosi o pomoc ty, kteri mu ten nakup vymlouvali. |
![]() |
J. Kostelanský 6.3.2019 21:50Zaujímavé je, že pre prakticky všetky európske automobilky je Čína najväčším trhom. Nejako to neladí s vašou teóriou... |
![]() |
J. Novák 7.3.2019 5:35Spíš bych řekl, že tím troubou jste vy, Moravec. Ale chápu vás. Podle vás je náš národ zhovadilý, takže co jiného je možné od vás očekávat, než hloupé plky. |
![]() |
G. Mýtič 6.3.2019 12:20Moskva, Rotterdam, Benátky... OK! A Praha? Brno? Ostrava...? Nic :D? Co na to asi Milouš? Asi se málo snaží a tohle je výsledek :P! |
![]() |
K. Jež 6.3.2019 11:15Obchod s Čínou není možný. Čína díky dětské a otrocké práci otroků nemá konkurenci. Ukradne KNOW HOW a pak neuměle napodobuje a velmi levně prodává, protože neřeší, mzdy, ekologii, lidská práva. Výsledkem je levný a jedovatý chinašit. Třeba ebay je plný chinašit baterek bez kapacity, kamerek bez rozlišení, šitových motorů, motorků atd., kdy navíc vláda dotuje dopravu do celého světa. EU nemůže tedy Číně konkurovat a pustit ji volně na EU trh by byla ekonomická a i fyzická sebevražda. Jedinou možností je na Čínské zboží napálit takové CLO, aby bylo stejně drahé, nebo dražší, než produkce EU. Jinak tu nebude mít práci, už vůbec nikdo. |