15. září 2015 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Jančura posiluje svůj taxíkový byznys. Kupuje 300 nových aut

RegioJet představil nový vagon od rumunské firmy Astra. Celkem jich objednal... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy RegioJet představil nový vagon od rumunské firmy Astra. Celkem jich objednal... | foto: MAFRA - Michal Šula

PRAHA Radim Jančura potvrdil svůj záměr dále rozvíjet firmu Tick Tack Taxi, která patří do portfolia jeho skupiny Student Agency. Podle zjištění serveru Lidovky.cz rozšíří vozový park společnosti o 300 nových taxíků.

Tento výrazný krok navazuje na Jančurovo červnové prohlášení. Tehdy oznámil, že firmu neprodá, naopak slíbil další expanzi. Dosud podle oficiálních informací firmy jezdí v Praze pro Tick Tack Taxi zhruba sto vozů Audi A6 a stejný počet řidičů.

„Podepsali jsme smlouvu na 300 nových aut. Je to signál další expanze Tick Tack Taxi,“ řekl pro Lidovky.cz mluvčí skupiny Student Agency Aleš Ondrůj. Další podrobnosti obchodu ale firma zatím komentovat nechtěla.

Není tedy zatím jasné, o jaký typ či typy vozů by mělo jít a v jakém časovém horizontu do Prahy dorazí. Tick Tack Taxi dosud jezdila po metropoli výhradně s bílými limuzínami Audi. Vedle nich ale měly přibýt podle neoficiálních informací také auta Škoda Octavia.

Co se týče počtu vozů, může trvat jejich dodání vzhledem k výrobním kapacitám automobilek i několik let. Počet Jančurových taxíků každopádně postupem času stoupne na 400. Pro srovnání: největší česká taxislužba AAA Radiotaxi provozuje zhruba 1200 aut.

Pro Jančurovu firmu jezdí v současné době už jen řidiči na živnostenský list, tedy model obvyklý u jiných taxislužeb. Radim Jančura se pokusil v metropoli prorazit s tím, že šoféry zaměstná a vyhne se náboru lidí z oboru, mluvil o očištění pověsti pražské taxislužby. Jenže systém s řidiči-zaměstnanci se ukázal jako příliš nákladný a po čase od něj firma ustoupila.

Problém s řidiči

Nově bude muset Tick Tack Taxi sehnat do svých řad několik stovek taxikářů, což nebude úplně lehký úkol.

„V dnešní době není jednoduché sehnat dvacet řidičů, natož 300. Ti lidé musí například projít zkouškami. Trh je navíc svým způsobem rozebraný,“ uvedl k expanzi Jančurovy firmy předseda Asociace koncesionářů v taxislužbě Karel Holcman.

Podle jeho odhadů jezdí po Praze zhruba pět tisíc legálních i „černých“ taxikářů, počty vycházejí zhruba půl na půl. Ne všichni se ale této práci věnují na plný úvazek, část řidičů jezdí jen o víkendech, případně nabízejí své služby při větších akcích.

Radim Jančura, zakladatel a vlastník Student Agency, představil projekt pražské taxislužby Tick Tack

Tick Tack Taxi byla původně menší pražská taxislužba se zhruba 40 auty. Její cíle změnil vstup známého brněnského podnikatele Radima Jančury, který získal ve firmě většinový podíl a vyhlásil plány na velkou expanzi. Do té doby se zaměřoval hlavně autobusovou a železniční dopravu a prodej letenek.

Na leasing nakoupil luxusní auta a spustil rozsáhlé nábory zaměstnanců.

Rozšířená služba Tick Tack odstartovala v hlavním městě v listopadu roku 2013. Před necelým rokem v rozhovoru pro Lidovky.cz však přiznal, že firma zatím nevydělává.

„Nejsme v zisku. Souvisí to s tím, že zhruba 65 procent toho, co vybereme od našich klientů, odevzdáme státu ve formě DPH či zaměstnaneckých odvodů. Naše konkurence přitom jede na systém OSVČ,“ vysvětloval Jančura loni v říjnu.

Michal Pavec

Autor

Michal Pavecmichal.pavec@lidovky.czČlánky