13. ledna 2014 14:11, aktualizováno  16:12 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Japonci koupí výrobce slavného bourbonu Jim Beam. Za miliardy dolarů

Jim Beam | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Jim Beam | foto: Reprofoto

DEERFIELD Japonská společnost Suntory se dohodla na převzetí amerického výrobce slavné značky bourbonů Jim Beam za 16 miliard dolarů (320 miliard korun). Spojením podniků podle agentury Reuters vznikne třetí největší výrobce destilovaných nápojů na světě.

Do portfolia společnosti Beam patří mimo světozného bourbonu také whisky Canadian Club či koňak Courvoisier. Suntory nabízí mimo jiné whisky Yamazaki a Hakushu a likér Midori. Spojení jednohlasně schválily správní rady obou podniků. Transakci ještě musí odsouhlasit akcionáři firmy Beam.

ČTĚTE TAKÉ:

Suntory zaplatí za každou akcii Beamu 83,50 dolaru (víc než 1600 korun). Kupní cena tak zahrnuje 25procentní prémii k páteční závěrečné hodnotě akcií na burze. Suntory již nyní distribuuje produkty Beamu v Japonsku. Beam naopak nabízí výrobky Suntory v Singapuru a na dalších asijských trzích.

Prezident společnosti Suntory Nobutada Sadži uvedl, že akvizice podpoří globální růst podniku. Dodal, že aktivity firmy Beam bude i nadále řídit současné vedení v čele s jejím prezidentem a generálním ředitelem Mattem Shattockem.

Suntory se podobně jako další japonské nápojové společnosti snaží expanzí v zahraničí kompenzovat slabou poptávku na domácím trhu, která je důsledkem klesající populace.

Společnost Suntory vznikla v roce 1899 a v roce 1924 začala vyrábět první japonskou whisky. Ve Spojených státech a v Evropě je však známá zejména díky filmu Ztraceno v překladu, ve kterém hlavní postava, kterou ztvárnil americký herec Bill Murray, přiletí do Japonska natáčet reklamu na její whisky.

Lidovky.cz, ČTK

Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH
Jaguar XF 20d AWD 2017 · DPH

r.v. 2017, naj. 55 247 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na Lidovky.cz