13. února 2014 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Kampaň Ryba domácí vytlačila z pultů pangasia, brání se reklamka

Kampaň Ryba domácí agentury Dorland. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Kampaň Ryba domácí agentury Dorland. | foto: Reprofoto

PRAHA Reklamní agentura Dorland se ohradila proti úterním výrokům ministra zemědělství Mariana Jurečky (KDU-ČSL). Ten označil agenturou v minulosti pro stát realizovaný projekt na propagaci konzumace sladkovodních ryb za plýtvání penězi. Kampaň "Ryba domácí" za 150 milionů korun podle ministra prodeje ryb v zásadě nezměnila.

Podle agentury během čtyřleté kampaně stoupla spotřeba sladkovodních ryb v Česku z 1,29 na 1,43 kilogramu na osobu ročně. "Češi tak v přepočtu snědli v roce 2011 o 1400 tun sladkovodních ryb více než v roce 2008," uvedl Dorland. Kampaň prý následně ocenila také Evropská komise. Projekt podle agentury pozitivně ovlivnil celý sektor.

Během kampaně zároveň klesl prodej z Vietnamu dováženého pangasia, tedy ryby, která před zahájením projektu nejvýrazněji konkurovala domácím a evropským sladkovodním rybám.

Vyhozené peníze

Po svém nástupu do funkce Jurečka zrušil či pozastavil několik výběrových řízení v celkové hodnotě několika stovek milionů korun. Pozastavené zakázky bude podle něho třeba přepracovat s ohledem na zachování maximální hospodárnosti nakládání s veřejnými prostředky.

ČTĚTE VÍCE:

Mezi pozastavenými zakázkami je pět z oblasti informačních technologií v celkové hodnotě 600 milionů korun. Ministr zrušil také nový marketingový projekt na propagaci konzumace sladkovodních ryb "Ryba sladkovodní" hrazený z evropských fondů za 60 milionů Kč bez DPH.

Lidovky.cz, ČTK

Najdete na Lidovky.cz